Auto ziņas: kāds ir Fiat e Ducato?
Pasažieru elektromobiļu izvēle mūsu valstī nu jau ir prāva, bet ar komerctransportu iet tā kā pa kalniem. Elektrisku busu ir diezgan maz. Šodien mēs iepazīsimes ar vēl vienu. Tas ir pilnībā elektrisks Fiat Ducato.
Atkarībā no tā, vai tas aprīkots ar trim vai piecām bateriju sekcijām, to ietilpība ir 47 vai 79 kilovatstundas. Piemaksa par lielāku bateriju ir 15 000 eiro. Ņemot vērā, ka e Ducato jau tāpat maksā 71 000 eiro, tas ir ambiciozs pieprasījums.
“Ar lādētājiem arī ir interesanti. Ja busam ir mazā 47 kWh baterija, tad standartā ir tikai 7kW lādētājs. Ja mēs gribam, lai mašīna ņem 11 vai visus 22 kW, par to jāpiemaksā, Var dabūt arī ātro uzlādi, varam slēgties pie ātrajām stacijām līdz pat 50 Kw. Bet tas mums maksās 4000 eiro,” stāsta Normunds Avotiņš.
Pilna uzlāde ar 7 Kw vadu aizņems teju 8 stundas, kamēr no ātrā lādētāja tikai pusstundu. Laikus jāizlemj, kas svarīgāks - izmaksas vai ātrāka uzlāde. Toties, ja gribam, lai elektriskais Ducato spēj uzņemt vairāk kravas, cenas atšķirība ir tāda pati kā dīzeļa busam.
“Ģeometriski elektriskajam Ducato nav nekādu ierobežojumu. Riteņu bāze līdz 4 metriem, dažādi garumi. Pats buss var būt līdz 6,3 m, augstums 2.8, ietilpība līdz 17 kub m. Kravnesība līdz 1900 kg. Minimālā ar īso bāzi 700 kg.”
Fiat izdevies saglabāt arī pilno masu līdz 3,5 tonnām, lai elektrofurgonu drīkstētu vadīt ar B kategoriju. Bet cik tad tālu tāds Ducato var tikt? Ražotāja solītā sniedzamība ar mazāko bateriju ir 220 km, lielāko - 360. Ziemā tā samazinās. Cik var spriest no šī monitora, ar pusi baterijas varēsim pieveikt vēl 60 km.
“Elektriskā Ducato cena salīdzinot ar dīzeli, ir traka. Taču ir arī labas ziņas. Apkopju intervāls ir 48 000 km. Katra apkope izmaksā tikai 135 eiro. Līdz brīdim, kad būs jāmaina bremžū šķidrums, kas maksās 12 eiro. Tātad Fiat e Ducato nobraucot 240 000 km jeb četros gados apkopēs izmaksās tikai 700 eiro.”