Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Toyota RAV4 hibrīds pieslēdzas vadam

Jauns.lv

Toyota ražo hibrīdus jau 25 gadus, un RAV4 nav jauns, bet šis ir plug in jeb spraudņa tipa hibrīds. Atšķirībā no parastā RAV4 hibrīda, kur maza baterija uzlādējas bremzējot, šeit tā ir desmit reizes lielāka, un to var uzlādēt tieši no elektriskā tīkla. Tam paredzēts vāciņš labajā sānā.

“Atcerieties vienu lietu. Ar retiem izņēmumiem, pluginiem nav ātrās uzlādes iespēju. Tātad šo varam lādēt vai nu no wallbox vai parastā tīkla,” stāsta Normunds Avotiņš.

Lādēšana aizņem tikai 2,5 stundas. Tā kā aizmugurē nācās atrast vietu 40 kilovatu elektromotoram uz pakaļējās ass, baterija iespiedusies bagāžniekā. Paceļot grīdu gan atklājas, ka pavisam nedaudz.

“Laimīgā kārtā bagāžnieks ir tik liels, ka gandrīz neredz, ka baterija tomēr noēdusi gabaliņu lietderīgā tilpuma.”

Toties šim RAV4 bagāžnieka sānos standartā ir 220 voltu kontaktligzda - lādē, ko gribi!

Toyotas hibrīdu flagmanim ir ne tikai elektriska pilnpiedziņa, bet arī iespaidīga summārā jauda - 306 zirgspēki. Priekšējais elektromotors viens pats varētu izkustināt lielu elektroauto. Tam ir 134 kilovatu jeb 182 zirgspēki jauda, un vēl taču te ir arī benzīna dzinējs. Tas ir citāds nekā tiešajiem konkurentiem.

“Tiem pārsvarā tiek izmantoti mazlitrāžas turbomotori, kamēr Toyota pieturas pie klasikas - 2,5 l 4 cilindru atmosfēriskais benzīna motors.”

Kabīne pirmajā mirklī šķiet tāda pati kā RAV4 hibrīdā - tie paši kloķi, ādas sēdekļi un visādas ekstras. Tomēr mērskalu panelis ir citāds.

“Svarīgākie rādītāji ir labajā pusē. Viens rāda, cik ir degvielas, otrs cik ir baterijā elektrības. Ja nospiež pogu var uzzināt, ka pilnībā uzpildīts un uzlādēts auto var nobraukt vairāk par 700 km. Ja baterija ir pilna, un mēs visu darām pareizi, tad mašīna tērē 1,2 l uz 100 km. Un ar elektrību vien šis auto var nobraukt pat 70 km. Pusi no tā, ko varēja nobraukt paši pirmie elektromobiļi.”

Auto patiešām uzbūvēts gudri. Par komfortu te gādā nevis parasta apsilde, bet siltumsūknis kā jaunākajos elektromobiļos. Uzlādi un kondicionēšanas sistēmu var vadīt attālināti - atkal jau kā elektromobilī.

Skaņas izolācija priekšā pastiprināta tā, ka uzpīpinot šķiet, ka skaņa nāk no blakus mašīnas.

“Lādējāmie hibrīdi ir dārgāki par parastajiem. RAV4 nav izņēmums. Šī mašīna maksā 52 000 eiro, tikpat cik normāls Toyota Highlander.”

Par to balstiekārta ir tik līgana, ka rodas sajūta, it kā mēs brauktu ar spilvenu.

Secinājumi

Tātad RAV4 ir ekonomisks, turklāt ne tikai uz papīra, bet arī dzīvē. Tas ir jaudīgs, ātrs un atbilst Toyotas standartiem. Lai gan šis ir visu laiku dārgākais RAV4, tā cena patiesībā ir moderno plug in hirbīdu līmenī. Un kas ir pats labākais, ja RAV4 parasto jāgaida līdz nākamajam gadam, tad šo automašīnu var dabūt krietni ātrāk.