Auto ziņas: Citroen C4 izlēmis kļūt par krosoveru
Piecpadsmit gadus laimīgi nodzīvojis kā parasts kompaktklases hečbeks, C4 piepeši izlēmis kļūt par krosoveru - vai vismaz krosoveram līdzīgu priekšmetu. Lai debija padotos pēc iespējas spilgtāka, Citroen licis lietā virsbūves tipu, kas vairāk raksturīgs tādiem automobiļiem kā BMW X6 - ar slīpu aizmuguri kā kupejai vai tā sauktajam liftbekam.
Jā, kur gan rakstīts, ka krosoveru kupejas drīkst ražot tikai premium zīmoli? Citroen C4 maksā starp 16 un 26 tūkstošiem eiro, bet izskatās par visiem 40 000!
Pēc izmēriem 4,3 metrus garais auto joprojām perfekti ietilpst C segmenta jeb kompaktklases rāmjos. Taču ekspresīvā virsbūve un palielināts klīrenss skaidri norāda uz nodomu stāties blakus visuresošajam Toyota CH-R un žiperīgajam Nissan Juke.
“Līdz šim jauno C4 nebiju redzējis dabā, tikai bildēs, un nevarēju saprast, cik liels tas auto ir. Godīgi sakot, šķita, ka būs lielāks. Bet atkāpjoties - nav jau arī maziņš, vai ne? Riteņi vien ir ko vērti,” vērtē Normunds Avotiņš.
Citroen cītīgi ievērojis nerakstītos SAV tipa automašīnu dizaina kanonus - virsbūve it kā apliekta ap pamatīga izmēra riteņiem.
“Tas, protams, ir gaumes jautājums, taču C4 aizmugure man patīk stipri labāk nekā priekša. Varbūt tāpēc, ka šī daudzstāvu konstrukcija simbolizē automašīnas tēla izmaiņas. Tagad paskatīsimies, cik liels ir bagāžnieks. Bagāžnieks nav nekāds grandiozais, taču šāda izmēra automašīnai gluži pieklājīgs. Labi, ka Citroen padomājis par brīvā laika pavadīšanu ziemā. Kas neparasti šāda izmēra un klases automašīnai, te jau standartā ir caurums slēpēm.”
Citroen lepni atteicies no PSA grupā plaši izmantotā Peugeot automāta kloķa un uzbūris pats savējo - mazliet jauno Volkswagen DSG garā. Sviriņa ir iedziļināta panelī un prasa pierašanu. Tāpat kā lēnīgā starta poga arī tā uzreiz nesteidzas izpildīt pavēli ielikt "draivā".
Motors
Ja vien jaunais C4 nav elektrisks - un tāda versija arī šim modelim ir, tad nekādi lielie pārsteigumi zem motorpārsega mūs negaida. Te var būt 1,2 litru 3 cilindru benzīna turbodzinējs ar jaudu līdz pat 130 zirgspēkiem - 1,6 turbo nē. Šo automašīnu joprojām var nopirkt arī ar dīzeli.
Benzīna dzinēja maksimālais sniegums ir 155 zirgspēki, bet tas jau šķiet pārspīlēti tik mazam motoram. Jauki, ka Citroen atšķirībā no tā paša Renault tomēr nolēmis paturēt dīzeļus - 130 zirgspēku versijā tas noteikti ir ātrs un iet gandrīz uz zilu gaisu. Tomēr pilsētā priekšroka dodama benzīnam, kas tomēr ir lētāks vai elektriskajam e-C4, kurš gan būs daudz dārgāks.
Verdikts
Jaunais Citroen C4 izrādījās pavisam citāds, nekā biju iedomājies. Tam nav nekā kopīga ar iepriekšējo C4. Automašīnai netrūkst dažādu dīvainību, bet tas tomēr ir franču auto un turklāt vēl Citroen, tātad kā nu bez tā! Automobilis gludi un komfortabli brauc. Man ļoti patika amortizācija un kā mašīna stūrējas. Bet visvairāk man patīk divas lietas - dizains un tas, ka par šo dizainu nav jāmaksā kosmiska cena.