"Tet" apgrozījums krīzes laikā bijis stabils; teju uz pusi pieaudzis eksporta apjoms
2020. gadā Tet grupas apgrozījums saglabājis stabilitāti, sasniedzot 222,6 miljonus eiro, savukārt eksporta apgrozījums pieaudzis līdz 39,8 miljoniem eiro, kas ir par 41% vairāk nekā pērn un sastāda teju piektdaļu (18%) no kopējā grupas apgrozījuma, liecina Tet grupas konsolidētie dati. Vienlaikus Tet turpinājis nostiprināt savas pozīcijas arī vietējā tirgū, stiprinot Latvijas interneta tīklu un attīstot arvien jaunus, mūsdienīgus pakalpojumus.
Pagājušajā gadā Tet attīstībā investējis 32,1 miljonu eiro – gan stiprinot Latvijas interneta pamatinfrastruktūru, gan pilnveidojot pakalpojums un padarot tos ērtākus klientiem, gan īstenojot vērienīgu uzņēmuma digitālo transformāciju. Savukārt Tet grupas normalizētā EBITDA (peļņa no uzņēmuma pamatdarbības pirms procentu un nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem) sasniedza 65,6 miljonus eiro, valsts nodokļos samaksāti 49,9 miljoni eiro, bet dividendēs akcionāriem izmaksāti 32,8 miljoni eiro, tostarp Latvijas Republikai.
"Tāpat kā citi uzņēmumi un sabiedrība kopumā – arī Tet 2020. gadā pielāgojās un pārkārtoja savu darbību, jo īpaši plašo ierobežojumu ietekmētajās apmācību un mediju nozarēs. Tomēr pat nenoteiktības apstākļos mums ir izdevies saglabāt labus rezultātus un attīstīt jaunos biznesa virzienus un eksportu. Pērn esam iesākuši vairākus vērienīgus projektus, ko sabiedrībai prezentēsim šogad. Skatītājiem piedāvāsim televīzijas nozarē inovatīvu risinājumu Tet+ ar vēl neredzēti plašām personalizācijas iespējām, ar jauniem risinājumiem pilnveidosim interneta klientu pieredzi, būvējam jaunu datu centru un attīstām mākoņskaitļošanas platformu biznesam, attīstīsim gudro pilsētu risinājumus, vienlaikus turpinot darbu pie uzņēmuma digitālās transformācijas un modernizācijas,” skaidro Tet valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks.
Pērn audzis apgrozījums Tet elektroenerģijas biznesā. Elektrības pakalpojumu klientu skaits ir palielinājies par 22% un pārsniedzis 110 000 klientu atzīmi, sasniedzot 14% kopējā tirgus daļu. Arvien vairāk iedzīvotāju novērtē ērtības, ko šī pakalpojuma lietošanā sniedz “Mans Tet” lietotne vai mājaslapa, kas ļauj ērti pārvaldīt savu elektrības pakalpojumu, sekot līdzi elektrības cenai un patēriņam.
Ar 1,4 miljonu eiro investīcijām šobrīd tiek paplašināts arī Tet datu centrs, kas pēc Latvijas uzņēmēju domām ir atpazīstamākais datu centru pakalpojuma sniedzējs Latvijā[1], un kura apgrozījums pērn auga par četriem procentpunktiem. Šobrīd pilnībā tiek izmantoti jau aptuveni 80% Tet esošo datu centru resursi un, lai nodrošinātu piedāvājumu arvien pieaugošam pieprasījumam, uzņēmums šogad paplašinās vienu no datu centriem Rīgā. Arī mākoņpakalpojumu biznesa virziens, kas 2019. gadā pieredzēja strauju izaugsmi un interesi no ārvalstu uzņēmumiem, aizvadītajā gadā turpinājis stabilu izaugsmi ar +10% apgrozījumu.
Kopumā pagājušajā gadā lielāko izaugsmi, salīdzinot ar 2019. gadu, Tet piedāvāto pakalpojumu portfelī piedzīvoja datortehnikas apkalpošana (35%), Shortcut lietotne (32%), optisko tīklu būvniecības biznesa apgrozījums Vācijā (17%) un Tet interneta veikals (12%). Arī citi Tet pakalpojumi 2020. gadā piedzīvojuši izaugsmi – datu pakalpojumi auguši par 3%, iekārtu tirdzniecība par 8%.
Tet – Latvijas interneta tīkla mugurkauls
Lielākie ieguldījumi (11,7 miljoni eiro) pērn veikti interneta tīkla attīstībā, uzņēmumam nostiprinot savas pozīcijas arī vietējā tirgū. Šobrīd Tet tīkls nodrošina aptuveni 55-60% no visas interneta plūsmas Latvijā. Attālinātā darba un mācību laikā pieauga arī interneta patēriņš, pirmais lēciens tika novērots martā, otrais – oktobrī, taču neraksturīgi lielāks pieprasījums novērots arī citos 2020. gada mēnešos, tai skaitā vasarā. Kopējais Latvijas un starptautisko datu pūsmas pieaugums gadā bija 13%, bet dienas pirmajā pusē – darba laikā līdz plkst. 16.00, interneta patēriņš pieaudzis pat vairāk nekā divas reizes. Pateicoties Tet ieguldījumiem tīkla kapacitātes stiprināšanā, uzņēmums nodrošināja stabilu interneta savienojumu visa gada laikā.
Latvijā joprojām turpinās stabilākā un uzticamākā tīkla – optiskā interneta izbūve. Pērn uzņēmums katru dienu vidēji 18 mājokļos izbūvēja optisko tīklu, kā arī saviem klientiem nodrošinājis divreiz lielāku optiskā interneta ātrumu, kas lielākai daļai Latvijas iedzīvotāju ļāva bez problēmām gan strādāt un mācīties attālināti, gan izklaidēties, skatoties kvalitatīvu pašmāju un ārzemju saturu, spēlējot tiešsaistes datorspēles u.c.
Tet – būtisks atbalsts valstij ārkārtas situācijā
Sākoties pandēmijai, uzņēmums rekordīsā laikā ieviesa vienoto Covid informācijas tālruni “8345”, apkalpojot vairāk nekā 90 tūkstošus zvanu. Vienlaikus Tet atbalstīja arī analīžu pieteikšanas tālruņa “8303” izveidi. Savukārt sadarbībā ar uzņēmumu Tilde tika izstrādāts virtuālais asistents - Covidbots, kas nodrošināja iedzīvotājiem iespēju saņemt drošticamu informāciju un atbildes uz jautājumiem saistībā ar Covid-19. Krīzes laikā Tet īpaši uzraudzīja ātrās palīdzības un citus kritiskās infrastruktūras pakalpojumus, nodrošinot to nepārtrauktu darbību.
Izklaide un saturs
“2020. gadā biežāk kā jebkad laiku pavadījām mūsu pašu mājās – gan strādājot un mācoties, gan atpūšoties un izklaidējoties. Tāpat vairāk laika veltījām izklaidējošam un izglītojošam saturam. Neskatoties uz ierobežojumiem, mūsu fokusā bija daudzveidīga, interesanta un aizraujoša vietējā satura piedāvājums Tet skatītājiem. Kamēr lielās pasaules studijas un arī Latvijas kino nozare pārcēla savas filmu un seriālu pirmizrādes, Shortcut lietotnē un Tet grupas kanālos 360TV un STV Pirmā! aizvadītajā gadā piedāvājām vairāk nekā 470 Latvijā veidotu raidījumu, seriālu un pārraižu sērijas gandrīz 300 stundu garumā. Plašu vietējā satura piedāvājumu – īpašus raidījumus bērniem, iemīļotu seriālu un raidījumu atgriešanos, kā arī svaigus jaunumus saviem skatītājiem garantējam arī šogad,” norāda Tet valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks.