Lietuvā sākta "Via Baltica" posma Kauņa-Marijampole-Suvalki rekonstrukcija
Šaurajā divu joslu ceļā transportlīdzekļiem grūti apdzīt citam citu, un daudzo traģisko avāriju dēļ tas pat iedēvēts par nāves ceļu.
Bizness un ekonomika
2015. gada 11. septembris, 22:54

Lietuvā sākta "Via Baltica" posma Kauņa-Marijampole-Suvalki rekonstrukcija

Jauns.lv

Kauņas rajonā sākts darbs pie viena no dārgākajiem Lietuvas transporta infrastruktūras modernizācijas projektiem - autoceļa "Via Baltica" posma Kauņa-Marijampole-Suvalki rekonstrukcija.

Pēc rekonstrukcijas, ko paredzēts veikt trijos posmos un pabeigt 2018.gadā, šis ceļš iegūs jaunu statusu - tas kļūs par automaģistrāli, kurā atļauts braukt ar ātrumu 130 kilometri stundā.

Kā pastāstījis satiksmes ministra vietnieks Aļģis Žvaļausks, projekta izmaksas sasniegs 150-200 miljonus eiro un tās paredzēts finansēt gan no Eiropas Savienības atbalsta naudas, gan Lietuvas valsts līdzekļiem. Kopumā plānots rekonstruēt 39 kilometrus ceļa.

Pirms 15 gadiem izbūvētais "Via Baltica" posms no Kauņas caur Marijampoli līdz Lietuvas un Polijas robežai nepatīk ne vieglo, ne kravas automašīnu vadītājiem, jo šaurajā divu joslu ceļā transportlīdzekļiem grūti apdzīt citam citu, un daudzo traģisko avāriju dēļ tas pat iedēvēts par nāves ceļu.

Rekonstrukcijas darbu gaitā šai posmā tiks izveidotas četras satiksmes joslas, savests kārtībā ceļa segums, uzbūvēti satiksmes pārvadi, ierīkoti krustojumi un gājēju celiņi, ka arī starppilsētu transporta pieturvietas.

"Pēc rekonstrukcijas šī maģistrāle būs modernākā visā Lietuvā," solījis Žvaļausks, piebilzdams, ka četras satiksmes joslas tiek veidotas arī robežas Polijas pusē.

Pašlaik šo autoceļu diennaktī izmanto aptuveni 14 000 automobiļu.

LETA/ Foto: Lauris Nagliņš/ LETA