Vidējā ātruma mērītāji Lietuvā jau fiksējuši aptuveni 11 000 pārkāpumu
foto: 15min / Scanpix
Lietuvas ceļu policisti.
Auto un tehnoloģijas

Vidējā ātruma mērītāji Lietuvā jau fiksējuši aptuveni 11 000 pārkāpumu

Jauns.lv / LETA

Vidējā ātruma mērīšanas sistēmas, kas Lietuvā darbojas kopš septembra, nepilnu divu mēnešu laikā fiksējušas aptuveni 11 000 atļautā ātruma pārsniegšanas gadījumu, ziņu aģentūrai BNS pastāstījis Lietuvas Ceļu policijas dienesta priekšnieks Vītauts Grašis.

Šīs sistēmas darbojas pēc vienkārša principa - viena kamera fiksē  automobili un laiku, kad tas iebrauc kontrolposmā, bet otra - laiku, kad  tas no šā posma izbrauc. Sistēma aprēķina vidējo ātrumu pēc šai ceļā  pavadītā laika un attāluma starp kamerām, un pārkāpuma gadījumā tiek  noformēts attiecīgs protokols. Pirms katra kontrolposma izvietotas  īpašas ceļa zīmes, kas autovadītājus informē par ātruma mērītājiem un  ceļa posma garumu.

Vidējā ātruma mērīšanas sistēmas Lietuvā bija ierīkotas jau pirms  krietna laika, bet sākumā tikai fiksēja pārkāpumus, taču no septembra  sākuma dati par pārkāpējiem tiek nosūtīti Administratīvo pārkāpumu reģistram.

Pēc Graša teiktā, kopš tā laika pārkāpēju skaits vairākkārt sarucis.  "Tomēr šī informācija sasniegusi ne visas ausis, jo līdz 23.oktobrim  ātrums pārsniegts gandrīz 11 000 reižu," viņš norādījis, piebilzdams, ka  acīmredzot ir jāpaiet zināmam laikam, kamēr ar jauno situāciju būs  apraduši visi autovadītāji.

"Ātruma mērītāju galvenā funkcija ir preventīva - likt autovadītājiem  aizdomāties, cik droši viņi piedalās satiksmes plūsmā. Domāju, ka  lielākā iespējamā nelaime nav naudassods, bet varbūtējas smagākas sekas  - traumas un nāves gadījumi,"spriedis Lietuvas Ceļu policijas dienesta  vadītājs.

Kā atzinis Grašis, viņam nācies pašam redzēt, ka jaunieši pirms kameru  uzraudzītā posma beigām izkāpj no mašīnas uzsmēķēt, cerot, ka tādējādi izvairīsies no atbildības.

Visvairāk vidējā ātruma mērīšanas sistēmu ierīkots ap Viļņu un Panevēžu, kā arī pie valsts nozīmes ceļiem ap Prieniem un Marijampoli.

Līdztekus galvenajam uzdevumam - mērīt vidējo braukšanas ātrumu - nākotnē šīs sistēmas ļaus arī pārbaudīt, vai automobilis ir apdrošināts, vai tam veikta tehniskā apskate, vai tas netiek meklēts citās valstīs un vai autovadītājs samaksājis ceļu nodokli.

Saskaņā ar provizoriskiem datiem šogad aptuveni 27% ceļu satiksmes negadījumu, kuros cietuši cilvēki, Lietuvā notikuši ātruma pārsniegšanas dēļ.

Kopš gada sākuma Lietuvā autoavārijās gājuši bojā 140 cilvēki.

Tēmas