VAS “Latvijas dzelzceļš” un SIA “LDz Cargo” Lietuvas dzelzceļam iesniedz pretenziju par zaudējumu atlīdzināšanu
foto: Evija Trifanova/LETA
Sliežu nojaukšana Lietuvas dzelzceļam var izrādīties ļoti dārga.
Bizness un ekonomika

VAS “Latvijas dzelzceļš” un SIA “LDz Cargo” Lietuvas dzelzceļam iesniedz pretenziju par zaudējumu atlīdzināšanu

Karlīna Timofejeva

Pamatojoties uz Eiropas Komisijas lēmumu lietā Nr.: “AT.39813 Baltic rail” VAS “Latvijas dzelzceļš” un tās meitassabiedrība SIA “LDz Cargo” iesniegušas pretenziju Lietuvas dzelzceļam (Lietuvos Geležinkeliai, LG) par zaudējumu atlīdzināšanu saistībā ar 2009.gadā Lietuvas dzelzceļa nojaukto sliežu ceļa posmu Mažeiķi-Latvijas robeža, portālu Jauns.lv informēja uzņēmumā.

LDz pretenzijā LG prasīts atlīdzināt zaudējumus par periodu no 2009. līdz 2017.gadam, kas sastāda 56,92 miljonus eiro.

Aprēķinus par zaudējumu apmēru veikusi auditorkompānija “Ernst&Young Baltic”.

Savukārt, SIA “LDz Cargo” Lietuvas dzelzceļam pieprasa atlīdzināt negūto peļņu 25,4 miljonu eiro apmērā. To veido negūtie naftas produktu pārvadājumu ieņēmumi no Mažeiķos izvietotās naftas pārstrādes rūpnīcas “Orlen”.

LDz koncerna uzņēmumi gaidīs Lietuvas dzelzceļa atbildi uz iesniegtajām zaudējumu piedziņas pretenzijām, pretējā gadījumā tiks izskatīta iespēja vērsties tiesā.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.