Cīņa pret "kreiso" degvielu kļūst sīvāka: kravas automašīnām uz robežas būs jādeklarē degvielas apmērs tvertnē
Līdz šim degvielas daudzumu automašīnas tvertnē vadītājs, iebraucot Latvijā, varēja norādīt, ievērojot labprātības principu.
Bizness un ekonomika

Cīņa pret "kreiso" degvielu kļūst sīvāka: kravas automašīnām uz robežas būs jādeklarē degvielas apmērs tvertnē

Jauns.lv

No jaunā gada stājas spēkā grozījumi Muitas likumā, kas paredz stingrāk kontrolēt degvielas apmēru komerciāla rakstura transportlīdzekļos robežšķērsošanas vietās.

Likums grozīts, lai novērstu iespēju valsts teritorijā noliet, uzglabāt un tirgot degvielu, par kuru Latvijā nav samaksāti nodokļi.

Kārtību, kādā muitas amatpersonas vai Valsts robežsardzes amatpersonas kontrolē degvielas apmēru komerciālo transportlīdzekļu degvielas tvertnēs, kas šķērso robežu, noteiks Ministru kabinets.

''Lai ierobežotu nelegālas degvielas ievešanu, no trešajām valstīm iebraucošo komerciālo transportlīdzekļu vadītājiem būs pienākums akcīzes preču pārvietošanas paziņojumā uz robežas juridiskās personas vārdā norādīt degvielas apmēru, kas nepieciešams transportlīdzekļa darbības nodrošināšanai, kā arī norādīt odometra stāvokli robežas šķērsošanas brīdī," iepriekš informēja Saeimas preses dienestā. Līdz šim degvielas daudzumu automašīnas tvertnē vadītājs varēja norādīt, ievērojot labprātības principu.

Patlaban Eiropas Savienībā, tostarp Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu vadītājiem, ir atļauts iegādāties degvielu arī ārpus Latvijas, uzpildot degvielu gan Krievijā, gan Baltkrievijā, ko pierobežas iedzīvotāji un pārrobežu pārvadājumu komersanti izmanto izdevīgās cenu starpības dēļ, norādīts likumprojekta anotācijā. Fiziskajām personām akcīzes nodokli nepiemēro, ja degvielas ievešana no trešajām valstīm nenotiek regulāri - ne biežāk kā reizi septiņās dienās.

Savukārt lielu daudzumu naftas produktu, nemaksājot akcīzes nodokli, tajā pašā laikā legāli Latvijā ieved kravas transportlīdzekļu degvielas tvertnēs. Valsts ieņēmumu dienesta muitas amatpersonas konstatējušas, ka lielākā daļa komerciālā transporta Latvijā no Krievijas un Baltkrievijas iebrauc ar pilnām degvielas tvertnēm, kas uzpildītas pirms robežas tuvākajās degvielas uzpildes stacijās.