Taksometru šoferi bez derīgām tiesībām. VID paziņo - situācija nozarē ir kritiska
Rīgā daļa taksometru šoferu pasažierus pārvadā bez derīgām tiesībām un bez automašīnas tehniskās apskates, aģentūrai LETA pavēstīja Valsts ieņēmumu dienestā (VID), atsaucoties uz VID un Rīgas pašvaldības policijas (RPP) kopīgajā reidā konstatēto.
Kopumā 48 kontrolbraucienos konstatēts 81 pārkāpums.
Visbiežāk fiksētie pārkāpumi saistīti ar čeku neizsniegšanu un skaitītāju neieslēgšanu brauciena laikā. Tāpat 14 gadījumos taksometros bijuši uzstādīti tehniskajām prasībām neatbilstoši skaitītāji, kā arī atsevišķi pārvadātāji satiksmē piedalījušies bez transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas un derīgas automašīnas tehniskās apskates. Konstatēti arī šoferi, kuri pasažierus pārvadājuši bez derīgas autovadītāja apliecības.
Tāpat secināts, ka, izmantojot kopbraukšanas pakalpojumu platformas jeb mobilās aplikācijas, daudzi autovadītāji, iespējams, nezināšanas dēļ sniedz pakalpojumus nelegāli - bez licences, tostarp nereģistrējot nedz darba attiecības, nedz saimniecisko darbību, par ko pienākas sods.
Pārbaudēs VID amatpersonas izņēmušas trīs transportlīdzekļus. Līdz lēmuma pieņemšanai administratīvo pārkāpumu lietās tie nodoti glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrai.
Par reidā konstatētajiem pārkāpumiem ir sāktas lietvedības administratīvo pārkāpumu lietās un tiks piemērota administratīvā atbildība atbilstoši Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajam.
"Situācija taksometru nozarē ir kritiska. Par to liecina gan daudzās pasažieru sūdzības, ko saņemam VID, gan arī pašas nozares neapmierinātība. Strādāt legāli apstākļos, kad liela daļa komersantu ignorē elementāras likuma un pasažieru drošības prasības, patlaban ir izaicinājums. Ievērojot principu "konsultē vispirms", esam devuši ilgu laiku veco taksometru skaitītāju nomaiņai, tomēr joprojām liela daļa tos nav nomainījusi," sacīja VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktore Sandra Kārkliņa-Ādmine, piebilstot, ka pārbaudes taksometru jomā turpināsies.
Savukārt RPP Profilakses, koordinācijas un statistikas nodaļas galvenais speciālists Deins Millers atzīmēja, ka galvenais taksometru jomas uzraugošo iestāžu uzdevums ir panākt, lai taksometru pakalpojums būtu patērētājam pietiekami drošs un draudzīgs. "Jāatzīst, ka saņemtās patērētāju un taksometru pārvadātāju sūdzības, kā arī pārbaužu laikā konstatētais, norāda, ka uzraudzība šajā nozarē jāveic vēl aktīvāk," viņš teica.
Taksometru pakalpojumu sniedzēju pārbaudes veiktas no 2018.gada 9. līdz 11.februārim.