Planšetdatoru tirdzniecība visā pasaulē turpina sarukt
Šā gada pirmajā ceturksnī pasaulē piegādāto planšetdatoru skaits samazinājies par 8,5%, tādējādi reģistrēts kritums jau desmito ceturksni pēc kārtas, liecina tirgus izpētes kompānijas "International Data Corp." (IDC) apkopotā informācija.
Ceturksnī pasaulē piegādāti 36,2 miljoni planšetdatoru, norāda IDC.
Tikmēr atsevišķā "Strategy Analytics" ziņojumā teikts, ka planšetdatoru tirdzniecība pagājušajā ceturksnī sarukusi pat par 10%.
IDC analītiķis Raians Reits norāda, ka planšetdatoru tirdzniecības straujā izaugsme no 2010.gada līdz 2013.gadam pēc pirmās paaudzes "iPad" nonākšanas tirgū tagad ir vēsture. Tā vietā liela daļa patērētāju konstatē, ka viņi spēj iztikt bez planšetdatora un paļauties uz viedtelefonu vai jauniem plānākiem portatīvajiem datoriem.
Jaunākie dati liecina, ka ASV informācijas tehnoloģiju gigants "Apple Inc." pirmajā ceturksnī saglabājis līderpozīcijas globālajā planšetdatoru tirgū ar 24,6% tirgus daļu, neskatoties uz šo ierīču pārdošanas apjoma kritumu par 13%.
Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums "Samsung Electronics" reģistrējis tirdzniecības apjoma samazinājumu par 1,1%, taču spējis noturēties otrajā vietā ar 16,5% tirgus daļu.
Tikmēr Ķīnas "Huawei" bijis vienīgais no lielajiem uzņēmumiem, kas uzrādījis izaugsmi, ziņojot par 31,7% kāpumu. Kompānija ar 7,4% tirgus daļu ieņem trešo vietu.