Bizness un ekonomika

Patlaban nopelnīt var tikai kvalitatīvs, uz eksportu vērsts produkts

Jauns.lv

Ar sveču liešanas biznesu var nopelnīt lielu naudu, bet tikai tad, ja tas piedāvā kvalitatīvu produktu un vērsts uz eksportu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" atzina Dobeles sveču ražošanas uzņēmuma SIA "Baltic Candles" direktors, dāņu uzņēmējs Jens Togersons.

"Uzņēmuma peļņa šinī finanšu gadā ir pusmiljons latu, savukārt apgrozījums - vairāk nekā astoņi miljoni, tā ka nopelnīt var. Tomēr, lai gan sveču bizness Eiropas valstīs ir ļoti atšķirīgs, patlaban visā nozarē situācija ir dramatiska un darbs notiek izdzīvošanas režīmā. Vairāki lieli Eiropas uzņēmumi ir uz bankrota robežas un to izdzīvošana atkarīga no īpašnieku spējas nodrošināt finansiālu bāzi un, neraugoties uz grūtībām, investēt attīstībā. "Baltic Candles" lieliski izjūt kopējo noskaņojumu, jo uzņēmuma tirgus daļa Latvijā ir tikai apmēram 1%, pārējie 99% ir eksports uz Eiropas valstīm," sacīja Togersons.

Viņaprāt, asās konkurences apstākļos tirgū noturēties var tikai ar kvalitatīvu produktu, turklāt konkurences apstākļos ļoti liela nozīme ir uzņēmuma vadības stilam - vadībai jābūt elastīgai, izdomas bagātai un jāspēj ļoti ātri pieņemt lēmumus. "Mēs gribam līdzināties tādai kompānijai kā "Ryanair", kas ir kompakts uzņēmums ar nelielu administrāciju, mazām izmaksām, toties ar ļoti labu servisu un izcilu galaproduktu. Daudzi biznesi, kas nāk uz Latviju un sāk šeit darboties, koncentrējas uz lētu produktu ražošanu un tā ir liela kļūda, jo šāds bizness nav ilgtspējīgs," norādīja uzņēmējs.

Lai gan "Baltic Candles" sveces ir vienas no dārgākajām, kā atzīst Togersons, tas neesot slikti, jo apgrozījums tik un tā pieaug. "Šinī gadā tas pieaudzis par 20% salīdzinājumā ar 2009.gadu un arī nākamgad prognozējam 20% pieaugumu. Mums ir, kur izvērsties, jo tirgus ļoti plašs - Vācija, Francija, Dānija, Zviedrija, praktiski visa Eiropas Savienība. Prioritārais ir Skandināvijas valstu tirgus, bet plānojam paplašināt tirgus daļu par 20 % gan esošajos tirgos, gan arī tai skaitā jaunos".

Uz jautājumu, vai uzņēmējam nav ieceru tirgot sveces arī Austrumu tirgos, Togersons atbildēja noliedzoši. "Tas nav saistošs tirgus, jo pastāv atšķirīgas sveču lietošanas tradīcijas, kas nesakrīt ar uzņēmuma biznesa ievirzi. Turklāt tirgus pārsātināts ar lielākās sveču ražotājas Polijas preci. Taču tās ir lētas sveces, kas paredzētas dedzināšanai baznīcās, kapos, un kurām nav nepieciešama laba kvalitāte. Līdz ar to peļņas iespēju "Baltic Candles" Austrumeiropā nesaskata".

Pilnu interviju ar Togersonu var lasīt biznesa informācijas portāla "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".

LETA