Bizness un ekonomika

Pieaug tiešās tirdzniecības pārdevēju un klientu skaits

Jauns.lv

Šogad turpinājis pieaugt ar tiešās tirdzniecības industriju saistīto cilvēku skaits, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja SIA "Oriflame Latvija" valdes priekšsēdētājs Johans de Gīrs.

"Ir vairāk klientu nekā iepriekš, kā arī pieaug to cilvēku skaits, kuri izmanto iespēju pelnīt naudu. Tāpat arī palielinās klientu tēriņi," atzina "Oriflame Latvia" valdes priekšsēdētājs.

Gīrs prognozēja, ka šogad uzņēmuma darbības rezultāti būs labāki nekā iepriekšējā gadā, tomēr "Oriflame" akcijas kotējas Stokholmas Fondu biržā, tāpēc precīza informācija par apgrozījuma prognozēm netiek sniegta.

Pagājušā gada "Oriflame" apgrozījuma samazinājumu par 41,3% Latvijā viņš skaidro ar produktu piegādes pārtraukšanu Igaunijas uzņēmumam "Oriflame Eesti" un Lietuvas uzņēmumam "Oriflame Kosmetika".

"Rādītāji, kas norāda uz peļņas un apgrozījuma kritumu, ir maldinoši, jo "Oriflame Latvija" pērn palielināja tirgus daļu. Lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu, uzņēmums investēja jaunā izplatīšanas sistēmā, kuru kopš 2009.gada izmanto visi trīs Baltijas uzņēmumi - produkti no Eiropas tiek piegādāti pa tiešo Latvijai, Lietuvai un Igaunijai," skaidroja Gīrs.

Viņš arī norādīja, ka tiešās tirdzniecības biznesu, tāpat kā citas industrijas, ietekmē "online" nozares attīstība un inovācijas, īpaši sociālie mediji, kas, tāpat kā tiešā tirdzniecība, ir cieši saistīti ar cilvēkiem un attiecību veidošanu.

Viens no iemesliem, kādēļ daudzi cilvēki izvēlējušies nodarboties ar tiešo tirdzniecību, ir tas, ka nav nepieciešamas gandrīz nekādas investīcijas, lai sāktu savu biznesu, sacīja Gīrs.

Kā ziņots, Latvijā tiešās tirdzniecības pārdevēju skaits pagājušajā gadā ir audzis vairāk nekā par 9% un kopumā bija vairāk nekā 24 000, biznesa portālu "Nozare.lv" iepriekš informēja Baltijas valstu Tiešās tirdzniecības asociācijas ģenerālsekretārs Gintauts Zalecks.

Kā ziņots, kosmētikas kompānijas "Oriflame" apgrozījums Latvijā pagājušajā gadā samazinājies par 41,3% - līdz 4,74 miljoniem latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija.

SIA "Oriflame Latvija" zaudējumi pieauguši 9,6 reizes - no 91 613 latiem 2008.gadā līdz 879 013 latiem 2009.gadā.

Latvijā "Oriflame" pārstāvniecība atklāta 1992.gadā. Sākumā "Oriflame" kosmētika realizēta mazumtirdzniecībā, bet 90.gadu vidū, ieviešot tiešās tirdzniecības metodi, secināts, ka viens skaistuma konsultants mēnesī var pārdot pat vairāk kosmētikas nekā veikals.

Kompāniju "Oriflame" 1967.gadā Zviedrijā dibinājuši brāļi Roberts un Jonass af Jokniki.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Oriflame Latvija" vienīgā īpašniece ir Nīderlandē reģistrētā "Oriflame Holdings B.V.".

LETA