"Latvenergo" Lietuvā ieguvusi vairāk nekā 500 klientu
Latvijas energokompānija AS "Latvenergo" Lietuvā ieguvusi vairāk nekā 500 klientus, savukārt Igaunijā - aptuveni 40. Lietuvā energokompānijai ir 545 klienti, kuru patēriņš ir 559 gigavatstundas (GWh)
Savukārt Igaunijā ir 37 klienti, bet patēriņš - 141 GWh. "Latvenergo" klientu vidū Lietuvā ir slāpekļa mēslojuma un ķimikāliju ražošanas uzņēmums "Achema", kas ir viens no lielākajiem uzņēmumiem Baltijā, degvielas tirgotājs "Lietuva Statoil", saldumu ražotājs "Kraft Foods Lietuva", sadzīves tehnika ražotājs "Snaige", saldējuma ražotājs "Ingman Ledai", kā arī bankas "Swedbank" un "SEB bankas", informē "Latvenergo" elektroenerģijas pārdošanas direktors Dāvis Skulte.
Viņš secina, ka, apritot gadam, kopš arī abās kaimiņvalstīs atvērts elektroenerģijas tirgus brīvai konkurencei, šajā sektorā aizvien vairāk iezīmējas aktīvas konkurences attiecības. Viņaprāt, to atspoguļo gan daudzu klientu izvēle periodiski mainīt savus elektroenerģijas piegādātājus Latvijā, gan energokompānijas jaunie klienti kaimiņvalstīs.
Pēc Skultes domām, ātrāka tirgus atvēršana Latvijā ir sniegusi iespēju mācīties un pēc tam izmantot Lietuvā mūsu valstī divu gadu laikā uzkrāto pieredzi. Vietējā tirgū citiem uzņēmumiem zaudētos 5% viņš vērtē kā loģisku no konkurences procesiem izrietošu situāciju. "Latvenergo" pārstāvis atgādina, ka tajā pašā laikā Lietuvā iegūti 6% tirgus.
"Šie panākumi materializējas "Latvenergo" peļņā un dividendēs īpašniekam jeb valsts budžetam, jo eksports ir galvenais "Latvenergo" peļņas un attiecīgi dividenžu avots," komentē elektroenerģijas pārdošanas direktors.
Kā ziņots, Skulte iepriekš stāstīja, ka 2011.gadā "Latvenergo" plāno krietni izvērst aktivitātes gan Lietuvā, gan Igaunijā, dubultojot iepriekšējā gada pārdošanas apjomu.
Lietuvas tirgus atvērts kopš pagājušā gada 1.janvāra, bet Igaunijas - kopš 1.aprīļa. "Latvenergo" tirgus daļa Baltijas valstīs ir aptuveni 30%, liecina energokompānijas aplēses.
Latvijas tirgū "Latvenergo" galvenais konkurents ir "Eesti Energia" meitasuzņēmums "Enefit", kas pērn Latvijā pārdeva 335 GWh elektroenerģijas. Uzņēmuma klientu portfelī ir 115 uzņēmumi, bet daļa tirgū, kurā patērētājiem noteikts pienākums pirkt elektrību par tirgus cenu, ir 15%.
LETA/Foto: LETA