Zviedrijas autobūves uzņēmums "Saab" pārtrauc ražošanu
Zviedrijas autobūves uzņēmums "Saab" trešdien atkal pārtraucis ražošanu nepietiekamu detaļu piegāžu dēļ, un tas noticis tikai neilgi pēc tam, kad ražošana tika atsākta pēc divus mēnešus ilga pārtraukuma, kura iemesls bija kompānijai bija finansiālas problēmas, kuru dēļ tā nevarēja norēķināties ar piegādātājiem.
Zviedrijas autobūves lepnums "Saab", kurš cīnās ar finansiālām problēmām, otrdien paziņoja, ka tiek kavēta ražošana, jo nav saņemtas no piegādātājiem visas nepieciešamās detaļas. Arī trešdien detaļas netika saņemtas, tādēļ ražošana tika pārtraukta.
"Saab" pārstāve Gunilla Gustavsa atzina, ka ir grūti prognozēt, kad ražošana varētu atsākties piebilstot, ka ražošana ir pārtraukta uz visu šo nedēļu.
Viena no iespējamām problēmām varētu būt tā, ka piegādātāji nav gatavi atsākt darbu pēc divu mēnešu dīkstāves, skaidroja Gustavsa.
"Saab" īpašnieks Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs "Spyker" paziņoja par ražošanas rūpnīcā Zviedrijas dienvidrietumu pilsētā Trollhetenā atsākšanu 27. maijā pēc tam, kad Ķīnas automobiļu izplatīšanas kompānija "Pang Da Automobile" izmaksāja "Spyker" avansa maksājumu 30 miljonu eiro (21 miljona latu) apmērā par "Saab" automobiļu iegādi. "Pangda" gatavojas iegādāties "Saab" ražotās automašīnas vēl par 15 miljoniem eiro (10,5 miljoniem latu).
"Saab" pašlaik gaida vēl 29 miljonu eiro (20 miljoni latu) lielu aizdevumu no Eiropas Investīciju bankas (EIB). Tāpat "Saab" pārdos daļu savus īpašumus Krievijas investoram Vladimiram Antonovam, no kura velāk tos nomās. Abiem darījumiem nepieciešams apstiprinājums no EIB, kas ir viens no "Saab" kreditoriem.
Maija vidū Ķīnas automobiļu izplatīšanas kompānija "Pang Da Automobile" paziņoja par "Saab" glābšanu, piešķirot šim nolūkam tā īpašniekam Nīderlandes sporta automašīnu ražotājam "Spyker" līdz pat 110 miljoniem eiro (77 miljonus latu). Saprašanās memorands paredz starp "Spyker" un "Pang Da Automobile" stratēģisku aliansi, izveidojot kopuzņēmumu, kurā katrai no pusēm pieder 50% daļa.
Sākotnējais darījums paredz, ka "Pang Da Automobile" injicēs 65 miljonus eiro (aptuveni 45 miljonus latu) "Saab" īpašniekā "Spyker", apmaiņā pret to saņemot 24% uzņēmuma akciju.
Ķīnas uzņēmums gaida apstiprinājumu no atbildīgajām Ķīnas iestādēm. Tāpat īpašnieku maiņas darījumam jāsaņem Zviedrijas, kas ir EIB aizdevuma galvotājs, un bijušā "Saab" īpašnieka "General Motors" piekrišana.
"Saab" pārtrauca automašīnu ražošanu aprīļa sākumā, jo nespēja norēķināties ar komplektējošo daļu piegādātājiem.
"Saab" automašīnu ražošanu sāka 1947. gadā. 1990. gadā ASV autobūves koncerns "General Motors" (GM) iegādājās 50% " Saab" akciju, bet pēc 10 gadiem kļuva par tās vienīgo īpašnieci. 19 no 20 gadiem, kad " Saab" bija GM kontrolē, " Saab" ir strādājusi ar zaudējumiem.
"Spyker" iegādājās " Saab" no "General Motors" pērn janvārī, tomēr kompānijai ir problēmas ar finansējuma piesaistīšanu, lai Zviedrijas autoražošanas lepnums turpinātu darbu.
BNS / Foto: EPA/LETA