Zaržeckis: pirmā Londonas pacienta piesaiste man izmaksāja 1500 latu
Pirmā medicīnas tūrista atrašana tiešsaistes mārketingā plastikas ķirurgam Jānim Zaržeckim izmaksājusi aptuveni 3000 ASV dolāru (1500 latus). Pirms pirmās vizītes izmantota "Google" reklāma, intervijā sacīja Zaržeckis.
"Mērķēju to uz Londonu un 100 kilometriem ap to, ievietojot speciālus atslēgas vārdus. Reklāmas budžets bija samērā liels - pirmajai vizītei iztērēju aptuveni 3000 ASV dolāru (1500 latus), jo jāmaksā bija par klikšķiem," skaidro ķirurgs.
Pēc viņa teiktā, pierakstījusies tikai viena paciente, taču viņa pieteikusies arī operācijai, pēc kuras tā palikusi apmierināta.
"Kad nākamreiz braucu uz Londonu, jau bija divi pieraksti ar mazāku reklāmas budžetu, 1000 ASV dolāriem (500 latiem), jo sāka strādāt mutvārdu reklāma - viena no pacientēm bija pazīstama pirmajai. Principā "Google" ir veikals, kur nopirkt ārzemju pacientus. Arī patlaban tērēju aptuveni 1000 ASV dolārus (500 dolārus) vizītei, bet tie ienes piecus pacientus. Sākotnējā atdeve bija pa nullēm - neiebraucu "sarkanajos ciparos", bet arī neko dižu nopelnīt nevarēja," stāsta Zaržeckis.
Vienlaikus viņš stāsta, ka negaidītu popularitātes vilni nodrošinājuši ārzemju mediji.
"Pērn manā kabinetā ienāca "Times" žurnālisti, kuri bija gribējuši uzrakstīt slikto stāstu par Latviju, kur maršē fašisti, bet patiesībā sirmgalvji nolika puķītes pie pieminekļa. Viņi bija sapratuši, ka sliktais stāsts nesanāks, tāpēc meklēja labo stāstu, ja reiz ir uz šejieni atbraukuši. Tam sekoja intervija, turklāt viņi ar savām metodēm uzmeklēja tos dažus Lielbritānijas pacientus, ko biju Latvijā operējis, kuri sniedza lieliskas atsauksmes par kvalitāti un saņemto servisu," klāsta ķirurgs.
Viņš norāda, ka "Times" intervijai sekojis arī otrs mediju vilnis - BBC radio, BBC televīzija, kā arī vācu un franču kabeļtelevīzija ARTE, kas izplata saturu Vācijā, Austrijā, Francijā un Šveicē.
"Žurnālisti klīniku filmēja trīs dienas un tulkoja to trīs valodās - par to tolaik runāt bija modē. Publikācijas apkopoju un nopublicēju savā mājaslapā, lai, meklējot manu vārdu, parādītos arī atsauksmju avoti - turklāt ļoti uzticami," uzsvēra Zaržeckis.
Jau ziņots, ka par spīti pēdējos divos gados piedzīvotajam kritumam plastikas ķirurgs Zaržeckis šogad cer atgūt pirmskrīzes klientu apjomu.
Kā ziņots, papildus ikmēneša braucieniem uz Lielbritāniju pacientu konsultēšanai Zaržeckis oktobrī sāks pacientu pieņemšanu arī Šveices pilsētā Cīrihē, kur cer konkurēt gan cenas, gan kvalitātes ziņā.
SIA "Zaržecka privātprakse" dibināta 1991.gadā. Uzņēmums 2010.gadā strādāja ar 152 394 latu apgrozījumu un 32 907 latu peļņu, liecina "Lursoft'" dati.
2009.gadā uzņēmums strādājis ar 115 502 latu apgrozījumu un 17 974 latu peļņu, savukārt 2008.gadā - ar 204 078 latu apgrozījumu un 12 412 latu peļņu.