Bizness un ekonomika

Pētījums: šogad medijos visvairāk reklamējušies lielveikali

Jauns.lv

Šogad pirmajos desmit mēnešos medijos visvairāk reklamēti mazumtirdzniecības veikalu zīmoli, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomi.

Televīzijā visbiežāk reklamētais zīmols šī gada desmit mēnešos bija "Rimi". "TNS Latvia" Reklāmu reģistrs piefiksējis 28 367 šī zīmola reklāmu gadījumus. Otrs populārākais zīmols televīzijā bija "Maxima" ar 27 561 reklāmas gadījumu. Trešajā pozīcijā ierindojies telekomunikāciju zīmols "Bite", kas televīzijā desmit mēnešos pārraidījis 20 927 reklāmas.

Kā stāsta "TNS Latvia" Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, arī radio visbiežāk dzirdamas veikalu reklāmas. Pirmo vietu ieņem zīmols "Maxima" ar nedaudz vairāk nekā 9000 radio reklāmu. Otrs populārākais zīmols ar 8938 reklāmām radio desmit mēnešos bija "K-Rauta", bet trešais ar 8018 reklāmām - "Depo".

Vidē šī gada desmit mēnešos ar ievērojamu pārsvaru pār tuvāko sekotāju lielāko reklāmu skaitu sasniedzis zīmols "Zelta Zivtiņa" ar 27 757 reklāmām. Otrajā pozīcijā ierindojies zīmols "Rimi" ar 24 451 reklāmas gadījumu, bet trešajā - sociālā kampaņa "Nepaej garām!", kuras reklāmas vidē desmit mēnešos tikušas izvietotas 24 170 reizes.

Savukārt avīzēs, vērtējot pēc reklāmu skaita, pārliecinoši dominē loteriju reklāmas. Pirmajā vietā ar 814 reklāmām ierindojas "Keno", bet trešajā vietā ar 254 - zīmols "Superbingo". Otrs visbiežāk popularizētais zīmols avīzēs šogad desmit mēnešos bija metāla durvju ražotājs "Skydas" ar 269 reklāmām.

Žurnālos visbiežāk - 305 reizes - šogad bija sastopamas "Baltcom" reklāmas. Otrajā pozīcijā ar 237 reklāmām ierindojas "Tallink", bet trešajā ar 228 reklāmām - "Lattelecom".

"TNS Latvia" veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm.

Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 16 televīzijas kanāliem, 26 avīzēm, 78 žurnāliem, 15 radiostacijām un astoņām vides reklāmas kompānijām.

LETA Nozare.lv