Bizness un ekonomika

Kopējam degvielas tirgum samazinoties, cīņa par klientu kļūst asāka

Jauns.lv

Pēdējo gadu laikā, kopējam degvielas tirgum samazinoties, cīņa par klientu kļūst asāka. Līdz ar to tirgotāji īpaši domā gan par to, kā klientu noturēt, gan par līdzekļiem, ar kādiem piesaistīt jaunus klientus, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda jaunā "Latvija Statoil" izpilddirektore Ilze Siliņa.

Uz Latvijas degvielas tirgu "Latvija Statoil" neskatās kā uz vienu vienotu veselumu. "Izvērtējam atsevišķas pilsētas, vadoties pēc konkurences situācijas, un arī Rīgā tirgus dažādās pilsētas daļās ir dažāds. Ja redzam, ka kādā mikrorajonā ir ļoti augsti izteikta konkurence, tad "Statoil" samazina uz kādu periodu cenu, lai nāktu pretī un cīnītos par savu klientu," skaidro Siliņa.

Viņa norāda, ka arī akcijas ir veids, kā klientus piesaistīt. Privātajiem klientiem pērn, piemēram, bijušas vairākas nedēļas nogales akcijas, kurās tika piedāvātas īpašas atlaides. Tagad esot pārskatītas lojalitātes programmas, un patlaban notiek akcija - kampaņa par papildu vērtību, ko dod lojalitātes karte "Extra".

"Statoil" par saviem konkurentiem neuzskata tikai pārējos divus lielākos degvielas tirgotājus - "Neste" un "Lukoil".

"Ar savu tīklu esam pārstāvēti visā Latvijā un par konkurentu uzskatām katru tirgotāju, kas atrodas tuvu "Statoil" stacijai. Skatāmies uz konkurentiem un ne tikai, kā tas tiešajā izpratnē būtu, uz degvielas uzpildes stacijām, bet arī, ko dara lielveikali, citas iepirkumu ķēdes. Negribētu teikt, ka karš, bet cīņa par klientu notiek nepārtraukti," uzsver izpilddirektore.

Kā ziņots, Siliņa uzņēmumā "Latvija Statoil" strādā jau 13 gadus, no tiem pēdējos četrus vadīja lielāko struktūrvienību uzņēmumā - Mazumtirdzniecības departamentu. "Statoil" viņa vada no pagājušā gada 1.oktobra.

Iepriekšējais izpilddirektors Sandis Šteins skaidrojis, ka Siliņu kā vadītāju vislabāk raksturo tas, ka viņa kopā ar savu vairāk nekā 600 cilvēku lielo komandu esot izveidojusi tieši Latvijas degvielas uzpildes stacijas par paraugu astoņu Eiropas valstu vidū. Šo veikumu augstu novērtējusi arī uzņēmuma vadība Oslo, lemjot, kam uzticēt "Latvija Statoil" vadību turpmāk.

Siliņa Rīgas Biznesa skolā ir ieguvusi biznesa vadības maģistra grādu (MBA). Karjeru uzņēmumā Siliņa sāka 1998.gadā kā reģiona vadītāja, kam sekoja Kategoriju departamenta vadītājas amats. Kad "Statoil Fuel&Retail" Oslo izveidoja Centrālo kompetenču centru, Siliņa gadu nostrādāja šī centra Klientu piedāvājuma departamentā. Pēc atgriešanās no darba Oslo viņa sāka vadīt Mazumtirdzniecības departamentu un kā uzņēmuma vadības grupas pārstāve pēdējos četrus gadus piedalījās ar uzņēmuma darbību un attīstību saistītu lēmumu pieņemšanā un īstenošanā.

SIA "Latvija Statoil" pilnībā pieder Norvēģijas uzņēmumam "Statoil Fuel&Retail".

LETA