Upeņu balzama pārdošanas apjoms palielinājies par 75%
Alkoholisko dzērienu ražotāja AS "Latvijas Balzams" upeņu balzama pārdošanas apjomi pērn pieauguši par 75%, informēja uzņēmuma pārstāvji.
"Vietējā tirgū "Rīgas melnā upeņu balzama" pieaugums gada laikā audzis par 75%, kopā Latvijā ir pārdots 530 000 pudeļu šī dzēriena. Tā popularitāte strauji augusi arī vienā no galvenajiem uzņēmuma eksporta tirgiem Krievijā, kur gada laikā tika realizēti gandrīz 30 000 pudeļu," sacīja "Latvijas Balzama" zīmolu direktors Valters Kaže, akcentējot, ka šogad upeņu balzama pārdošanas apjomus plānots palielināt vēl par 30%.
"Latvijas Balzama" aplēses liecina, ka, pieaugot tūristu plūsmai, palielinās arī "Rīgas melnā balzama" pārdošanas apjomi, kas tūrisma sezonā uzņēmuma veikalos Vecrīgā pieaug par 30%-40%. Visvairāk šo dzērienu iecienījuši tūristi no Krievijas," sacīja Kaže.
Kopumā "Rīgas melnā balzama" eksporta pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar pagājušo gadu pieauguši par 30%, šogad sasniedzot arī 30% no kopējā pārdošanas apjoma. Visstraujāk augošie eksporta tirgi ir Krievija, Ukraina, kā arī Polija.
"Krievija ir lielākais no "Rīgas melnā balzama" eksporta tirgiem, tur balzamam ir nemainīga vērtība vietējo iedzīvotāju acīs un labākā dāvana, ko atvest no Latvijas. Apmeklējot starptautisko izstādi "Prodexpo" Maskavā, pārliecinājos, ka "Melnais balzams" vārda tiešā nozīmē ir Latvijas vizītkarte. Tiesa gan, ne visi izstādē zināja, kas ir uzņēmums "Latvijas Balzams", bet "Rīgas melnais balzams" jautājumus neradīja," sacīja Kaže.
Kā ziņots, "Latvijas Balzama" finanšu rādītāji tiks paziņoti februāra beigās.
"Latvijas Balzama" 2011.gada budžeta plāns paredz sasniegt 78,413 miljonu eiro jeb 55,1 miljona lata apgrozījumu. Tas ir par 5,45% vairāk nekā gadu iepriekš, kad uzņēmuma apgrozījums sasniedza 52,26 miljoni latu.
Uzņēmums arī iepriekš plānojis 2011.gadā sasniegt 4,86 miljonu latu peļņu, kas ir par 1,2 miljoniem latu vairāk nekā 2010.gadā, kad uzņēmums nopelnīja 3,64 miljonus latu.
"Latvijas Balzams" ir dibināts 1900.gadā, esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā.
Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. Galvenie "Latvijas Balzama" eksporta tirgi ir Baltijas valstis un Eiropas Savienība, tomēr lielākā daļa produkcijas tiek pārdota pašmāju tirgū.
Uzņēmuma lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.