Rīgas piena kombināta un "Valmieras piena" apvienoto uzņēmumu sauks "Food Union"
AS "Rīgas piena kombināts" (RPK) un AS "Valmieras piens" jaunais apvienotais uzņēmums turpmāk strādās ar nosaukumu "Food Union", šodien preses konferencē paziņoja uzņēmuma vadība.
RPK un "Valmieras piens" tiek apvienoti zem jauna zīmola "Food Union", kas būs apvienotā uzņēmuma nosaukums, tomēr RPK un "Valmieras piens" tiks saglabāti arī kā atsevišķi zīmoli un ražotnes. Apvienotā uzņēmuma lielākais akcionārs Andrejs Beshmeļņickis sacīja, ka tiks radīti daudzi jauni produkti un zīmoli, bet tiks saglabāti un atjaunoti arī pircēju iecienītie produkti.
"Jau esam ieviesuši jaunu piena produktu grupu "Mana saime". Esam izstrādājuši jaunus saldējuma zīmolus un pēc 1971.gada receptes atjaunojuši leģendāro saldējumu "Pols", kuram ir arī jauns dizains. Tāpat ir atjaunots arī saldējums "Ekselence". "Food Union" jau ir un arī turpmāk būs izteikti uz jaunradi un neordinārām idejām vērsts uzņēmums. Šī gada otrajā pusē Latvijas un ārzemju pircējiem tiks piedāvāta virkne jaunumu," sacīja Beshmeļņickis.
RPK mārketinga direktore Inese Eglīte piebilda, ka jau rudenī pircējiem tiks prezentēts arī pazīstamais piena produktu zīmols "Rasa" jaunā veidolā ar mērķtiecīgu stratēģiju Latvijas un Krievijas tirgiem.
"Food Union" valdes priekšsēdētājs būs Sergejs Beshmeļņickis, kurš iepriekš bijis NVS valstīs lielākā piena pārstrādes uzņēmuma "Unimilk" komercdirektors. Par "Food Union" mārketingu būs atbildīgs Krievijas zīmolvedības aģentūras "Mildberry" vadītājs Oļegs Berijevs, savukārt "Food Union" saldējuma segmentu virzīs NVS valstīs vadošā saldējuma ražotāja "Inmarko" dibinātājs un bijušais ģenerāldirektors Dmitrijs Dokins.
"Mēs veidojam spilgtu personību, oriģinālu ideju un nestandarta biznesa pieeju uzņēmumu. Lai arī strādājam tradicionālā piena produktu tirgū, mums nav jābūt tradicionāliem it visā. Vēlamies dzīvot pozitīvām emocijām piesātinātu dzīvi, dāvāt cilvēkiem prieku un izbaudīt to, tāpēc kā "Food Union" korporatīvās krāsas izvēlējāmies spilgti dzelteno, zilo un zaļo. Tajās ir virzība, enerģija un dzīvība, kas tiks ieguldīts katrā mūsu produktā un zīmolā," sacīja Berijevs.
Viņš norādīja, ka mārketings mūsdienu pasaulē ir ļoti svarīgs instruments, bet stratēģisko attīstību veido orientācija uz patērētāju. "Globalizētajā pasaulē katra valsts meklē savu individualitāti un unikalitāti. Mēs Latvijā gribam atrast tās saknes un vērtības, lai radītu bāzi nākotnes attīstībai un atpazīstamībai Krievijas, NVS un arī Eiropas Savienības tirgos," piebilda Berijevs.
RPK un "Valmieras piena" apvienošanās laikā tiks optimizēta ražotņu darbība un pārskatītas ražošanas funkcijas. Apvienotajā "Food Union" uzņēmumā patlaban ir aptuveni 700 darbinieki, bet apvienotā uzņēmuma apgrozījums pārsniedz 100 miljonus eiro (70 miljonus latu) gadā. "Food Union" ražotnes iepērk pienu no vairāk kā 400 Latvijas zemnieku saimniecībām un piena ražotājiem.
Kā ziņots, Konkurences padome (KP) 9.maijā atļāvusi RPK un AS "Valmieras piens" apvienošanos, piemērojot vairākus nosacījumus, kas ļaus aizsargāt zemnieku, kā arī mazāko tirgotāju intereses. Noteikumi saistoši līdz 2015.gada 31.martam, savukārt apvienošanās jāpabeidz pusgada laikā.
Jau iepriekš apvienotā RPK un "Valmieras piena" uzņēmuma lielākais akcionārs Andrejs Beshmeļņickis biznesa portālam "Nozare.lv" atzina, ka pēc apvienošanās izveidosies koncerns, kas kļūs par "čempionu ar lielu eksporta potenciālu".
"Plānojam izveidot lielāko uzņēmumu nozarē, kas kļūs par sava veida čempionu ar lielu eksporta potenciālu, un tas ir izdevīgi visiem. Īstenosim plašu un mērķtiecīgu investīciju programmu. Uzņēmumu vadībai jāizstrādā apvienošanās plāns, lai, gadam beidzoties, būtu viens uzņēmums, un attiecīgi jau tagad jādomā par izmaksu samazināšanu," sacīja Beshmeļņickis.
Uz jautājumu, vai apvienošanās varētu ietekmēt piena produktu cenas, viņš atbildēja noliedzoši. "Apvienošanās piena cenas neietekmēs, jo piena tirgus ir starptautisks un atvērts. Būtiski ir tas, ka būsim stabils, prognozējams un ilgtermiņa sadarbības partneris zemniekiem, citiem piegādātājiem un tirdzniecības tīkliem," sacīja uzņēmējs.
2011.gada pirmajā pusē RPK apgrozījums sasniedza 28,9 miljonus latu, kas ir par 16% vairāk nekā 2010.gada pirmajā pusē. Pieaugumu nodrošinājis eksports, kas veido 25,7% no kopējā apgrozījuma.
RPK apgrozījums 2010.gadā bija 53,536 miljoni latu, kas ir par 28,6% vairāk nekā 2009.gadā. Tikmēr uzņēmuma zaudējumi 2010.gadā bija 1,45 miljoni latu, tādēļ 2010.gada 31.martā tika pieņemts lēmums uzņēmuma turpmākai attīstībai piesaistīt privātu finanšu investoru - Krievijas uzņēmēju Beshmeļņicki, kurš darbojies piena nozares biznesā Krievijā, NVS valstīs un starptautiskajos tirgos.
RPK eksporta apjomi 2010.gadā bija 11,327 miljoni latu jeb 21,2% no kopējā apgrozījuma. Salīdzinājumā ar 2009.gadu eksports ir audzis par 77,6%. Galvenie eksporta partneri ir Krievija - 35%, Azerbaidžāna - 29%, Vācija - 18% un Nīderlande - 5%. Kopumā uzņēmums produkciju eksportē uz 18 valstīm.
Patlaban RPK iepērk vidēji 350 tonnas piena dienā no 300 piena piegādātājiem. Pagājušajā gadā tika iepirkti un pārstrādāti 132 000 tonnu piena.
2010.gadā "Valmieras piena" apgrozījums bija 29,6 miljoni latu, kas ir par 9% vairāk nekā 2009.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 27,24 miljoni latu. "Valmieras piena" zaudējumi bija 885 000 latu salīdzinājumā ar 108 167 latu peļņu 2009.gadā.
Pēc uzņēmuma datiem, neto apgrozījums 2011.gadā ir 26,1 miljons latu.
LETA/Foto: Lita Krone/LETA