"Hotel Jūrmala SPA", iespējams, maksās kompensācijas par cilvēku saindēšanos ar zivi
Viesnīca "Hotel Jūrmala SPA" pieļauj iespēju maksāt kompensāciju saistībā ar 16 cilvēku saindēšanos pēc maltītes viesnīcā, žurnālistiem ceturtdien sacīja "Hotel Jūrmala SPA" Pārdošanas un mārketinga departamenta vadītāja Kristīne Štāla.
"Pēc viesnīcas vadības sākotnējās izpētes, secināts, ka iemesls klientu saslimšanai bija sviesta zivs, un mēs esam to iesnieguši ekspertīzei. Rezultāti būs pēc divām nedēļām, un tad, cerams, varēs uzzināt, kas vainojams pie cilvēku saindēšanās. Esam gatavi arī izskatīt iespēju par kompensāciju izmaksāšanu, bet par to apmēriem spriest būtu pāragri," sacīja Štāla un uzsvēra, ka turpmāk viesnīcas ēdienkartē sviesta zivs vairs netiks piedāvāta.
Viņa gan uzsvēra, ka viesnīca saņēma tikai daļu no sviesta zivs piegādātāju partijas, bet pārējā daļa tika piegādāta citiem pasūtītājiem. "Tas nozīmē, ka Latvijā varētu rasties vēl šādi starpgadījumi," atzina "Hotel Jūrmala SPA" pārstāve.
Štāla arī pastāstīja, ka pagaidām viesnīcas klientu saindēšanās nav veicinājusi rezervāciju atcelšanu. "Pašlaik nekādas rezervācijas mūsu viesnīcā vēl nav atceltas, bet ar mums ir sazinājušies mūsu ārvalstu klienti un partneri, lai noskaidrotu situāciju viesnīcā," viņa teica.
"Hotel Jūrmala SPA" pārstāve arī norādīja, ka "Hotel Jūrmala SPA" vadība konsultēsies ar Pārtikas un veterināro dienestu (PVD), lai uzlabotu iekšējās procedūras, samazinot iespējamību šādai situācijai atkārtoties.
Štāla minēja, ka viesnīcas "Hotel Jūrmala SPA" vadība uzņemas līdzatbildību un, lai samazinātu riskus, viesnīcas vadība ir pārskatījusi un veikusi uzlabojumus iekšējās procedūrās, kā arī pieņēmusi lēmumu īstenot piegādātāju izglītošanas programmu. "Mēs apzināmies, ka ikviens produkts vai pakalpojums, ko saņemam no trešajām pusēm, ir daļa no mūsu pakalpojuma," viņa sacīja.
Savukārt pavārs Lauris Aleksejevs pastāstīja, ka būs ļoti grūti noteikt, kas tieši vainojams pie zivs sliktās kvalitātes. "Ceļš, ko zivs mēro līdz ēdājam, ir milzīgs ‒ no ražotāja pie piegādātāja, tad uz Latviju, tālāk uz viesnīcu un tad vēl caur virtuvi. Produkts varēja sabojāties jebkurā posmā. No svara ir arī, ko cilvēki ēduši un dzēruši pirms, jo, kā zināms, zivi ēda 42 cilvēki, bet saindējās 16," klāstīja Aleksejevs.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka PVD, saņemot informāciju no Slimību profilakses un kontroles centra par 16 saslimšanas gadījumiem pēc maltītes ieturēšanas "Hotel Jūrmala SPA", 24.septembrī veica pārbaudi viesnīcas ēdināšanas uzņēmumā. Pārbaudes laikā no apgrozības izņemti uz vietas sasaldēti gaļas izstrādājumi un zvejas produkti, kuriem nebija nodrošināts atbilstošs marķējums un nosakāms derīguma termiņš. PVD atklājis arī higiēnas prasību pārkāpumus.
Dienests ir sācis administratīvo lietvedību un par konstatētajiem pārkāpumiem uzņēmumam piemēros sodu.
PVD veic pārbaudes arī uzņēmumos, kas piegādāja izejvielas viesnīcas ēdināšanas uzņēmumam.
Saskaņā ar sniegto informāciju saslimšanu cēloni vēl skaidro Slimību profilakses un kontroles centrs.
"Hotel Jūrmala SPA" pērn strādāja ar 3,406 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 14,3% vairāk nekā 2010.gadā, un 97,1 tūkstoša latu peļņu, kas salīdzinājumā ar gadu iepriekš sarukusi par 9,6%, liecina "Lursoft" datubāzē publicētais finanšu pārskats.
Uzņēmums ir dibināts 2004.gadā, un tā pamatkapitāls ir divi tūkstoši latu. "Hotel Jūrmala SPA" pieder divām Igaunijas kompānijām – "AS Arimaja"(95%) un "M.B.S. Osauhing" (5%).
BNS