Ronis izsaka neuzticību lidostas „Rīga” šefam Arnim Luhsem
Starptautiskās lidostas „Rīga” šefam Arnim Luhsem, pēc visa spriežot, nāksies atstāt amatu. Satiksmes ministrs viņam esot izteicis neuzticību.
Bizness un ekonomika
2012. gada 12. oktobris, 12:47

Ronis izsaka neuzticību lidostas „Rīga” šefam Arnim Luhsem

Jauns.lv

Satiksmes ministrs Aivis Rone piektdienas rītā esot uzteicis neuzticību lidostas „Rīga” vadītājam Arnim Luhsem. Ministrs lidostas šefam pārmet, ka viņš nespēj nodrošināt tās infrastruktūras projektu sekmīgu norisi.

Satiksmes ministrs Aivis Ronis piektdien no rīta Satiksmes ministrijas (SM) kapitālsabiedrību vadības sanāksmē izteicis neuzticību starptautiskās lidostas „Rīga” valdes priekšsēdētājam Arnim Luhsem, kurš amatā savulaik nonāca ar zaļo zemnieku svētību, liecina portāla pietiek.com rīcībā esošā informācija. Sagaidāms, ka drīzumā tiks sasaukta lidostas akcionāru sapulce, kurā tiks lemts par Luhses un, iespējams, vēl kādu valdes locekļu atcelšanu.

Bez Luhses lidostas valdē darbojas arī zaļo zemnieku ministra Ulda Auguļa laikā ieceltie Andis Daimlics, Ilona Līce un Aldis Mūrnieks, kā arī šogad valdē tika iecelti arī „olšteiniešu” virzītais Kaspars Ozoliņš un ar Nacionālās apvienības politisko aizmuguri saistītā Antra Duntava.

Lidostas vadītājam pārmet nespēju nodrošināt infrastruktūru

Ne no Roņa, ne SM valsts sekretāra Anrija Matīsa pietiek.com vēl nav izdevies iegūt oficiālu apstiprinājumu šai informācijai. Tomēr to, ka ministrs viņam publiski izteicis neuzticību un faktiski tas nozīmē amata zaudēšanu, īsā telefonsarunā apstiprināja pats Luhse. Komentēt notikušā iemeslus viņš nepiekrita.

Ministrs Ronis lidostas šefam pārmetis „strādāšanu uz savu publicitāti tā vietā, lai spētu nodrošināt lidostas infrastruktūras projektu sekmīgu norisi”, stāstīja kāds informēts avots. Jāatgādina, ka vēl augusta beigās Ronis runas par ieceri mainīt lidostas vadību un iespējamo pretendentu loku, kas šim amatam jau apspriests, noliedza, apgalvojot, ka tās ir „muļķības” un „lai viņi visi nomierinās”.

Punktu jau mēnešiem ilgajām spekulācijām par Luhses drīzo nomaiņu amatā pielicis ceturtdien medijos plaši tiražētais lidostas PR pasākums - jaunā centrālā kontrolpunkta un operatīvā vadības centra atklāšana, kurā ieguldīti 15 miljoni latu. Televīziju ziņās šim pasākumam bija atvēlēta teju centrālā vieta un ceturtdienas vakarā šī pasākuma sakarā ekrānos pozitīvu publicitāti guva gan Luhse, gan lidostas drošības dienesta šefs Raimonds Lazdiņš, raksta pietiek.com.

Uz šī fona mazāk pamanīti ir sarežģījumi ar vērienīgo, 80 miljonus eiro vērto, lidostas infrastruktūras attīstības būvprojektu, kas 29. augustā apstrīdēts Iepirkumu uzraudzības birojā un līdz ar tie tiek kavēts. Aizkavēšanās lidostas infrastruktūras projekta pabeigšanā, kas paredzēta 2014. gadā, nav pieļaujama, jo tas apdraudētu lidostas pārsertifikāciju.

Vai pārbīžu arhitekts ir būvuzņēmējs – „sakārtotājs” Martinsons?

Par to, ka Luhse drīzumā varētu tikt nomainīts amatā, klīda runas jau augusta beigās un tobrīd tas tika saistīts tieši ar prognozētajiem sarežģījumiem lidostas infrastruktūras projektā.

Šovasar kā Luhses pēcteči amatā visnopietnāk apspriesti bijušais satiksmes ministrs, tēvzemietis Kaspars Gerhards un Latvijas investīciju un attīstības aģentūras direktors Andris Ozols. Kā šo iespējamo pārbīžu arhitekts tika minēts politiķu aprindās ietekmīgais būvuzņēmējs Māris Martinsons, kurš būvnieku aprindās tiek dēvēts par „sakārtotāju”.

Jāatgādina, ka lidostas infrastruktūras attīstības projekta otrajai kārtai bija izvirzīti četri pretendenti, bet uzvarēja piegādātāju apvienība „FCC, Hochtief un ACB”, kas piedāvāja darbus veikt par zemāko cenu - 79 487 895,39 eiro jeb aptuveni 56 miljoniem latu. Citi konkursā ieinteresētie būvnieki kuluāros apšaubot, ka „FCC, Hochtief un ACB” piedāvātā cena tiešām atbilst projekta būvdarbu faktiskajām izmaksām: darbu gaitā varētu sākties kaulēšanās par sadārdzinājumu, kas savukārt var apdraudēt projekta termiņu ievērošanu.

Kā ietekmīgu figūru, kas, izmantojot sakarus politiskajās aprindās, cenšas ietekmēt lidostas jaunā vadītāja izraudzīšanos un caur to arī konkursa likteni, vairāki avoti pietiek.com minējuši būvuzņēmēju, firmas „Moduls – Rīga” valdes locekli un būvfirmas „Velve” līdzīpašnieku Māri Martinsonu.

Pietiek.com raksta, ka Martinsonam ir ievērojama ietekme „Vienotības”, „olšteiniešu” un tēvzemiešu aprindās. Martinsons ir arī „Jaunā laika” un „Vienotības” ilggadējā kasiera Edgara Jaunupa vadītā basketbola kluba „VEF Rīga” valdes priekšsēdētājs, bet firma „Moduls–Rīga” – šī kluba ģenerālsponsors.

Kasjauns.lv/ Foto: Lita Krone/LETA, Edijs Pālens/LETA