Vai tiešām Ferrari mainīs saimniekus?
Lai glābtu vienu, nākas upurēt kaut ko citu. Tas nav tikai biznesa likums. Tā iekārtota daba. Šoreiz dabas likumi pietuvinājušies Ferrari un Fiat grupai.
Svaigākie Fiat grupas iesniegtie finanšu pārskai liecina, ka kompānijai nemaz tik labi nesokas. Parādi sasnieguši teju vai kritisko līmeni, par ko investori nav lielā sajūsmā. Tiesa gan, šā gada trešajā ceturksnī Fiat grupa guvusi 51 miljonu peļņu atšķirībā no aizvadītā gada, kad trešais ceturksnis beidzies ar 60 miljonu zaudējumu.
Daži finanšu analītiķi pārliecināti, ka Fiat grupas vienīgais ceļš ir pārdot leģendāro Ferrari zīmolu, lai par iegūto naudu iegādātos atlikušās Chrysler akcijas un pārpalikumu novirzītu parādu segšanai. Pēc ekspertu domām, Ferrari šobrīd varētu maksāt apuveni 3,9 miljardus dolāru. Kā zināms, atlikušo Chrysler akciju iegādei vajadzīgi tikai 2 miljardi ASV dolāru.
Taču ir arī tādi finanšu lietpratēji, kas pieļauj varbūtību, ka Fiat tiks no dubļiem ārā pašu spēkiem, saglabājot “vectēva relikvijas” Ferrari zīmola izskatā. Patiesībā to domā arī pats Fiat grupas vadītājs Srdžio Markione. Viņš uzskata, ka zināma stratēģijas maiņa palīdzēs tikt galā ar parādiem un pilnībā tikt pie kārotā Chrysler. Plānos ir pastiprināt itāļu autobūves ikonas Fiat 500 invāziju visos iespējamos tirgos. Tāpat akcents tiks likts uz demokrātisko “Panda”. Savukārt ne tik pieprasītos Punto un Brava palikt maliņā.
Fiat ģenerāldirektors paudis vēlmi ieviest dzīvē piecus jaunus Fiat modeļus, deviņus Alfa Romeo, sešus Maserati un vēl divus Fiat kraviniekus. Tas varētu notikt laikposmā starp 2013. un 2016. gadu.
Vēl Fiat grupas vadība nolēmusi - atšķirībā no daudziem citiem autobūvniekiem - nevērt ciet Eiropas rūpnīcas, bet - gluži otrādi – iedarbināt tās uz pilnu jaudu. Piemēram pastiprināti ražot premium Chrysler modeļus un piegādāt tos līdz šim neapgūtos tirgos.