"Linstow": IKEA ienākšana Latvijā ir tikai laika jautājums
Pasaulē iecienītais mēbeļu mazumtirgotājs IKEA darbību Lietuvā plāno sākt šogad, un pēc laika tas varētu ienākt arī Latvijas tirgū.
Bizness un ekonomika

"Linstow": IKEA ienākšana Latvijā ir tikai laika jautājums

Jauns.lv

Pēc Zviedrijas mēbeļu mazumtirdzniecības kompānijas IKEA darbības sākšanas Lietuvā tās ienākšana Latvijas tirgū ir tikai laika jautājums, intervijā sacīja vairāku lielo Rīgas iepirkšanās centru apsaimniekotāja "Linstow Center Management" (LCM) valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds (Frode Gronvold).

"Ja pašlaik IKEA atver veikalu Lietuvā, tas būs tikai laika jautājums, kad šis tirgotājs atvērs veikalu Rīgā," viņš teica un atzina, ka IKEA ienākšana Baltijā mainīs mēbeļu un mājas preču tirgu.

Gronvolds arī prognozēja, ka pēc IKEA atvēršanas netālu no Viļņas daudzi Latvijas iedzīvotāji izvēlēsies turp doties iepirkties. "IKEA tiešām piedāvā labas preces mājokļiem par ļoti labām cenām. Tālab es esmu pārliecināts, ka IKEA mainīs tirgu. Jāteic, ka līdz šim Baltijas tirgū šajā segmentā tiešām ir bijusi izteikta problēma ar kvalitāti par pieejamām cenām. Lai arī te ir zināms skaits mēbeļu un dizaina preču tirgotāju, manuprāt, IKEA nāks iekšā ar visai agresīvām cenām ‒ tas būs ļoti labi pircējiem, bet pārējiem tirgus dalībniekiem būs jādomā, kā šajā preču segmentā piedāvāt klientiem labas kvalitātes preces par to pašu cenu," klāstīja LCM valdes priekšsēdētājs.

Viņš minēja, ka ir arī tādi mēbeļu tirgotāji, kuri nekad necīnīsies ar IKEA tāpēc, ka tas ir cits biznesa segments un tās ir dārgākas un ekskluzīvākas mēbeles, bet tiem, kas ir vienā grupā ar IKEA, būs jādomā, kā uzlabot savu darbību, lai spētu izturēt šo konkurenci.

"Tiesa, tas nepārprotami nāks par labu patērētājiem, un tas vien apliecina veidu, kā tirgum ir jāstrādā. Es drīzāk domāju, ka IKEA ienākšana esošos tirgus dalībniekus stimulēs tālāk attīstīties, kas nāks par labu patērētājam. Tiesa, tas arī nozīmē, ka tirdzniecības centru attīstītājiem ir jābūt piesardzīgiem attiecībā uz to, kādu produktu tirgotājus turpmāk izvietot savos veikalos. Piemēram, šajā ziņā arī mēs galvenokārt strādājam ar vidējā segmenta preču tirgotājiem, kas ir tas pats segments, ko piedāvā IKEA. Tas arī mums liks būt piesardzīgiem un liks domāt par iespējām, kā konkurēt ar IKEA," pastāstīja Gronvolds.

Tēmas