Bizness un ekonomika

Lietuvas Televīzija: "Rail Baltic" projekta īstenošana virzās uz priekšu

Jauns.lv

Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas projekta "Rail Baltic" darbi Polijā un Lietuvā pamazām virzās uz priekšu, vēsta Lietuvas Televīzija. Lietuva savu sliežu ceļu izbūvi līdz Latvijas robežai plāno pabeigt līdz 2015.gadam, savukārt Polija līdz Lietuvas robežai savu dzelzceļu paredzējusi modernizēt līdz 2020.gadam.

Polijā pirmā 60 kilometrus garā posma Varšava-Sadovna modernizācijas darbi tiks pabeigti pāris gadu laikā un, Lietuvas naudā pārrēķinot, izmaksās pusotru miljardu litu, bet 85% no šīs summas sedz Eiropas Savienība. Kopumā Polijai jāmodernizē sliežu ceļi gandrīz 350 kilometru garumā, lai vilcieni pa tiem varētu pārvietoties ar ātrumu 160-200 kilometru stundā.

""Rail Baltic" modernizācijai vajadzīgi milzīgi līdzekļi. No Sadovnas līdz Bjalistokai jāmodernizē 120 kilometru posms, bet no Elkas līdz Suvalkiem vispār jāizbūvē jauna līnija, tātad runa ir par vairākiem miljardiem zlotu. Plānojam, ka [pierobežas] posms no Traķišķēm līdz Šeštokiem tiks modernizēts tikai 2020.gadā," norādījis Polijas transporta ministra vietnieks Andžejs Masels.

"Runājot par "Rail Baltic" dzelzceļu, kas savieno Poliju ar Lietuvu, jāatzīst, ka mēs esam slinkojuši. Mūs valdība daudz cerību saista ar jauno ES budžetu," spriež laikraksta "Rzeczpospolita" žurnālists Jakubs Kurašs. "Varu teikt, ka mēs no savas puses par šo projektu rakstām bieži, tādējādi izdarot spiedienu uz valdību. Jāteic, ka ar labu dzelzceļu infrastruktūru Polija nevar lepoties."

Lietuvā Eiropas platuma sliežu ceļu kopgarums būs 335 kilometri. Pirmais dzelzceļa posms starp Mockavu un Šeštokiem, kas savieno austrumu un rietumu standarta sliedes, izmaksājis gandrīz 22 miljonus litu (4,5 miljonus latu). Saskaņā ar valdības plānu līdz šā gada beigām Eiropas platuma sliežu ceļš jāizbūvē līdz Kauņai.

LETA