Motociklisti iekļūst negadījumos pat pirms motosezonas sākuma
Sezona pat vēl nav sākusies, taču motociklisti jau pamanījušies savārīt “ziepes”. Jācer, ka vesalais saprāts tomēr ņems virsroku. Ja ne savas, tad apkārtējo dzīvību dēļ
Auto un tehnoloģijas

Motociklisti iekļūst negadījumos pat pirms motosezonas sākuma

Jauns.lv

Neraugoties uz to, ka pavasaris šogad neierasti kavējies, motosezonas oficiālā atklāšana netiks pārcelta uz vēlāku laiku. Tā notiks, kā ierasti, aprīļa pēdējā sestdienā, kad uz ceļiem centīsies izbraukt gandrīz katrs, kura rīcībā ir tehniskā kārtībā esošs braucamais.

Kā zināms, ikvienam motocikla, kā arī motorollera vai mopēda īpašniekam, kas piedalās satiksmē, ir nepieciešams iegādāties OCTA polisi. "Seesam" prakse liecina, ka tieši aprīļa vidus ir laiks, kad motociklu OCTA polises tiek pirktas visaktīvāk. Rekordaugstu motociklu OCTA polišu pārdošanas apjomu "Seesam" piedzīvoja 2011. gada aprīļa vidū, kad vienā dienā tika pārdotas gandrīz 450 polises.

Gada aukstajos mēnešos, kad motocikli satiksmē manāmi reti, apdrošinātāji saņem maz atlīdzības pieteikumu motociklistu dēļ negadījumos ciestiem zaudējumiem. Piemēram, 2012. gada februārī, martā un decembrī "Seesam" nesaņēma nevienu zaudējumu atlīdzības pieteikumu saistībā ar noslēgtajiem motociklu OCTA līgumiem. Taču šā gada pirmajos trijos mēnešos "Seesam" pieteikti jau vairāki negadījumi, kuros bijuši iesaistīti motocikli, tostarp ar lieliem zaudējumiem.

Lielu naudas summu - vairāk nekā 16 000 latu - apdrošināšanas atlīdzības iespējamai izmaksai "Seesam" šobrīd rezervējis saistībā ar kādu traģisku satiksmes negadījumu, kas notika 2010.gada jūnijā. Motocikla vadītājs, pārkāpjot vairākus Ceļu satiksmes noteikumu punktus, nespēja tikt galā ar sava spēkrata vadību, nobrauca no ceļa un ietriecās kokā. Negadījumā bojā gāja motocikla vadītājs un pasažiere, kuras apgādībā bija mazs bērns. Pagaidām vēl nav pabeigta šī negadījuma izmeklēšana.

Satiksmes negadījumiem, kuros iekļuvuši motocikli, tradicionāli raksturīga izteikta "sezonalitāte" – biežāk motocikli satiksmes negadījumos iekļūst aktīvās motosezonas laikā vasaras mēnešos, jo īpaši jūlijā.

Satiksmes negadījumu īpatsvars, kuros iekļuvuši motociklisti, salīdzinoši augstāks ir vietās ar dzīvu satiksmi - aptuveni 2/3 no negadījumiem, kuros cietuši motociklisti vai tikuši bojāti motocikli, notikuši Rīgā.

Par lielāko riska grupu starp motociklistiem tiek uzskatīti braucēji vecumā līdz 22 gadiem - negadījumos katru gadu cieš gandrīz 4% no viņiem. Par gados jauno braucēju galveno problēmu satiksmes eksperti min mazo braukšanas praksi. Šāds pieņēmums uzskatāms par visnotaļ ticamu, jo starp motociklistiem vecuma grupā no 23 līdz 27 gadiem negadījumos cietušo skaits vidēji ir tikai 1,6% gadā. Vēl drošāk brauc motociklisti, kas ir vecāki par 28 gadiem, no viņiem negadījumos iekļūst vidēji 1% gadā. Un šī arī ir lielākā motobraucēju grupa. Tas atspoguļojas arī apdrošināšanas statistikā - visvairāk polišu iegādājas motociklisti vecuma grupā no 28 līdz 37 gadiem.

Vidējais apdrošināšanas atlīdzības apmērs, kuru "Seesam" izmaksā saistībā ar motociklistu izraisītiem satiksmes negadījumiem, ir aptuveni 400 latu. Lielākā atlīdzība, kuru "Seesam" 2012. gadā sedza saistībā ar motociklu OCTA, bija 3591 lats.

Kasjauns.lv/Foto: AFP/LETA

Tēmas