Joprojām dzīvojam 90. gados? Vecrīgas taksistiem esot jāmaksā "jumtam"
Lai taksometri varētu strādāt Vecrīgā, tiem ir jāmaksā "jumtam", raksta laikraksts "Neatkarīgā", atzīmējot, ka tieši šī iemesla dēļ mēdz izcelties vardarbīgi konflikti starp taksometru vadītājiem.
Pēdējais skaļākais konflikts notika jūlija vidū, kad Valsts policija aizturēja vairākus taksometru vadītājus par uzbrukumu konkurentu automašīnai ar iekšā sēdošo izglītības ministru Vjačeslavu Dombrovski (RP) un Saeimas deputātēm no Reformu partijas. Vecrīgā bija izcēlies konflikts starp vairākiem taksometru vadītājiem - pieci taksometru vadītāji bija aplenkuši vienu citas firmas taksometru un starp iesaistītajām personām izvērtās asa vārdu apmaiņa, kuras laikā viens no taksistiem ar īlenu pārdūra aplenktā taksometra riepu. Par huligānismu ir sākts kriminālprocess un ir aizturēti trīs taksometru vadītāji.
Līdzīgas situācijas vecpilsētā tās viesu acu priekšā jau daudzus gadus notiek gandrīz katru dienu, tikai tās nesaceļ tik lielu ažiotāžu, atzīmē laikraksts. Pilsēta taksometru biznesa komersantu interešu zonās esot sadalīta kopš deviņdesmitajiem gadiem.
Spēkā esošā kārtība nosaka, ka taksometra komersantam par licences saņemšanu vieglo taksometru pārvadājumiem Rīgas domei jāsamaksā vienu latu par pašu licenci komersantam un 10 līdz 12 latus par katru automašīnu mēnesī. Saskaņā ar taksometru vadītāju teikto, realitāte esot pavisam citāda, un tā Vecrīgā strādājošajiem taksistiem atšķiroties atkarībā no tā, vai viņi ir individuālie komersanti vai kāda uzņēmuma paspārnē strādājošie, kuriem katru nedēļu esot kādam jāmaksā par stāvvietas izmantošanu.
Par to, cik un kam tiek maksāts, šoferi runāt izvairoties. Bieži kā bankas diena tiek piesaukta otrdiena, bet, runājot par personām, kas varētu būt ieinteresētas nodevas iekasēšanā, bieži pieminēti Valsts policijas darbinieki," raksta laikraksts, "iespējams, ka taksistiem pašiem nav nekādas nojausmas par jumta saimniekiem. Versijas atšķiras - viena liecina par to, ka visiem zināmo "bezpriģelu" policija izliekas nemanām, jo bieži izmanto taksometru vadītājus kā informācijas avotus, bet cita vaino policijas darbiniekus reketa organizēšanā."