Tumšā diennakts laikā auto gaismām ir liela nozīme
Ir grūti meklēt melnu kaķi tumšā istabā. It īpaši, ja viņa tur nav. Tā vēsta sena japāņu paruna. Pārfrāzējot – grūti neiebraukt bedrē. It īpaši tad, ja tu viņu neredzi.
Pēc saulainas, siltas un gaišas vasaras mums atkal nākas pierast pie tumsas. Pat tur, kur gar ceļa malām izvietoti apgaismes stabi, ne vienmēr ir pietiekami gaiši, lai redzētu tālāk par degungalu. Nemaz nerunājot par ceļiem un celiņiem, kur visbiežāk nav pat atstarotāji vai ceļa apzīmējumi.
Drošu sirdi varam beigt taupīt elektrību un tā dēvētās “dienas gaismas” pārslēgt uz tradicionālajām tuvajām gaismām. Vēl jo vairāk tāpēc, ka no rīta pa ceļam uz darbu un pievakarē mājup braucot, ārā kļūst tumš kā katla dibens. Un tā teju līdz aprīļa viducim, kad dienakts gaišais laiks ņem virsroku pār tumšo.
Patiesībā auto spuldzīšu piedāvājums nemaz nav tik liels kā varētu likties. Kā jau visam, arī šeit ir lētais gals un pasaulē labi zināmi zīmoli. Lai pārliecinātos, ka viss, kas rakstīts uz spuldzītes iesaiņojuma ir patiesība, iegādājāmies vienu no līderiem – Osram Night Breaker Plus un gluži parastu spuldzīti lielveikalā.
Galvenokārt gribējās pārliecināties, kā parasta tehniskās apskates prasībām atbilstoša spuldzīte var sniegt 90 procentus vairāk gaismas un 35 metrus garāku gaismas kūli.
Pirmais patīkamais pārsteigums
Viens no izplatītākajiem mītiem ir tas, ka baltas un zilas gaismas spuldzes ir lietojamas vien uz apsniguša balta ceļa. Lietainā laikā uz asfalta rezultāts esot līdzvērtīgs nullei.
Minētās Osram Night Breaker Plus rada gandrīz baltu gaismu. Tomēr uz tumša asfalta redzams pat visniecīgākais sīkums. Gribas domāt, ka uz apsniguša ceļa rezultāts varētu būt divtik labs. Parastās spuldzes gaismu rada pietiekami korekti, taču neizceļ sīkumus, kas reizēm var būt liktenīgi. Līdzīgi kā parastas un polarizētas saules brilles vasarā.
Otrais patīkamais pārsteigums
Lai gan pat ar neapbruņotu aci redzams, ka lukturis ar Night Breaker ir krietni spožāks salīdzinājumā ar parastu dzeltenīgas gaismas spuldzīti, kas iegādāta lielveikalā par nepilniem diviem latiem, servisa autogaismu stends pārliecināja, ka papildus regulējumi nav nepieciešami un ikgadējā tehnisā apskate izejama bez problēmām. Vismaz gaismu dēļ noteikti! Pārsteidzoši, bet stenda rādījumi bija teju vai identiski ar vizuāli daudz tumšākajām parastajām spuldzītēm.
Trešais patīkamais pārsteigums
Atšķirībā no nemākulīgi uzstādītām ksenona gaismām lielākoties tajos automobiļos, kur tas neatbilst ražotāja rekomendācijām, kā arī no tām Ebay pirktajām spuldzēm, kas maksā krietni lētāk, bet atdarina zilgano ksenona mirdzumu, Osram Night Breaker Plus, neraugoties uz balto nokrāsu, pilnībā netraucē pretīmbraucējam. Par to pārliecinājāmies ik pa metram attālinoties no automobiļa ar jaunajām spuldzēm, sēžot citā braucamrīkā. Gluži pretēji – tas uztveramas pat patīkamāk kā parastās dzeltenīgās.
Atgādinājums tiem, kas spuldzītes savam automobilim maina pats saviem spēkiem. Nevajadzētu aizmirst, ka spuldzītes stiklotajai daļai nedrīkst pieskārties. Tas krietni samazina spuldzītes kalpošanas mūžu un, ņemot vērā, ka laba spuldzīte noteikti maksā vairāk par iepriekš pieminētajiem diviem latiem, tas varētu būt nepatīkams pārsteigums.
Un vēl. Atšķirībā no daudzām citām lietām, spuldzīšu ražotāji garantē konkrētu darba stundu skaitu un ne gadu vai divus neatkarīgi no lietošanas intensitātes. Tāpēc tiem, kas automobilī pavada dienas lielāko daļu, jārēķinās ar biežāku spuldzīšu maiņu. Diemžēl, arī kurpju zoles nodilst proporcionāli noietajiem kilometriem!