Eksperiments: ātrais dzinēja remonts pašu spēkiem. FOTO
Ātrs risinājums, kā novērst dzinēja dūmošanu. Taču tikai ar vienu noteikumu – šis risinājums nav pilnvērtīgs dzinēja remonts, bet pagaidu problēmas novēršana.
Auto un tehnoloģijas

Eksperiments: ātrais dzinēja remonts pašu spēkiem. FOTO

Jauns.lv

Viedi cilvēki zina teikt, ka ar aizbāzni caureju neizārstēt. Bet ir mirkļi, kad nekas cits kā aizbāznis nav pa rokai. Vai arī nevaram neko citu atļauties.

Dūmi pa izpūtēja galu ir normāla parādība. Tāpēc jau automobilim izdomāts izpūtējs. Tomēr nav īpaši labi, ja no tā nāk biezi balti vai zili dūmi. Pie dīzeļdzinēja melnajiem kvēpiem esam pieraduši, taču arī benzīna spēka agregātiem mēdz ne tikai dūmu mutuļi, bet eļļu nākas pieliet biežāk kā pašu benzīnu. Tas ir nepārprotams mājiens, ka viss ir slikti.

Nekas nevar būt labāks par rūpīgu dzinēja remontu pie profesionāliem automehāniķiem. Diemžēl, dzinēja remonts nav lēts prieks un bieži tas var pārsniegt paša automobiļa vērtību. Te daudzi talkā ņem degvielas uzpildes stacijās un lielveikalos nopērkamo autoķīmiju. Tā darīt nolemjam arī mēs.

Jau ne vienu reizi vien aprakstītais divu litru Twin Spark benzīna dzinējs ar 150 zirgspēku jaudu. Ik pēc nobrauktiem tūkstots kilometriem prasās vismaz litrs eļļas, kas pēc straujāka brauciena izkūp izpūtēja stobrā. Meistaru diagnoze – vārstu blīvslēgu likumsakarīgs nobeigums.

Tuvējā lielveikalā tiekam pie pudelītes, kuras uzraksts vēsta, ka pielejot visu tilpumu dzinēja eļļai, varam samazināt dūmošanu un eļļas patēriņu. Starp dažādas krāsas pudelītēm izvēlamies caurspīdīgu, lai redzams tās saturs. Arī cenas ziņā zelta vidus ceļš.

Vispirms pielejam eļļu vajadzīgajā līmenī, nedaudz padarbinām dzinēju un pielejam dzeltenīgi brūngano šķidrumu. Drošības labad saudzīgā režīmā pavizinamies dažus kilometrus, lai piedeva vienmērīgi nokļūtu visā eļļošanas sistēmā. Tad izbraucam uz Jūrmalas šosejas un gāzi grīdā.

Izmēģinām lielveikalā nopirktu eļļas piedevu benzīna dzinējam.

Izmēģinām lielveikalā nopirktu eļļas piedevu benzīna dzinējam.

Kamēr dodamies izmēģinājuma braucienā, aplūkojam, ko gan īsti esam dzinējā ielējuši – STP smoke treatment for petrol engine. Kā labi zinām, tad STP ir amerikāņu radīts zīmols, kas nodarbojas ar automobiļu piedevu un eļļu izstrādi. Uzņēmums dibināts 1953. gadā. Kompānijas abreviatūra STP atvasināta no vārdu salikuma “Scientifically Treated Petroleum”. Arī tirgū kompānija ienāca ar šo produktu - STP Oil Treatment.

Pēc nobrauktiem 120 kilometriem stājamies malā un ļaujam dzinējam atdzist. Parasti pēc šāda režīma braucieniem no jauna iedarbinot dzinēju sanāk īsta dūmu svece, kas pavasarī varētu pasargāt sējumus no salnām. Šoreiz vien neliels dūmu mutulītis, kurš gaisā izzūd dažu sekunžu laikā.

Secinājums? Pat parastā lielveikalā nopirkta autoķīmija strādā, ja vien tā ir ar pietiekami pazīstamu ražotāja zīmolu. Taču tas nav problēmas risinājums. Šāda eļļas piedeva var kalpot kā pagaidu ielāps līdz brīdim, kad varat atļauties pilnvērtīgu dzinēja remontu. Ar to pietiek, lai apmānītu tehniskās apskates kaitīgo izmešu mērītāju. Taču ar to ir krietni par maz, lai droši turpinātu ceļu neierobežotā attālumā. Ja sākotnējā problēma ir niecīga, tad, iespējams, mūsu izmēģinātā STP smoke treatment for petrol engine varētu to atrisināt. Ja tomēr problēma ir nopietnāka – neizaiciniet likteni!

Kasjauns.lv, Foto: autodroms.lv