Aizdomās par nolaidību aizturēts Dienvidkorejas avarējušā prāmja kapteinis
Dienvidkorejā sestdien aizturēts valsts dienvidrietumu piekrastē trešdien nogrimušā prāmja kapteinis aizdomās par nolaidību un grūtībās nonākušu cilvēku pamešanu, bet izmeklēšana cenšas noskaidrot, vai viņa pavēle par evakuāciju nebija novēlota, lai glābtu dzīvības, paziņoja prokurors, piebilstot, ka ir aizturēti vēl divi "Sewol" apkalpes locekļi.
Kapteinim Lī Džunseokam draud piecas apsūdzības, vēstīja ziņu aģentūra "Yonhap".
Vecākais prokurors Jangs Džungdžins informēja, ka Lī aizturēts sestdienas rītā kopā ar vēl diviem apkalpes locekļiem. Viņš norādīja, ka kapteinis neatradās uz komandtiltiņa laikā, kad prāmis atradās teritorijā, kur ir daudz salu, kas atrodas cieši viena pie otras, bet kuģošanas likumi nosaka, ka kapteinim tādos apstākļos ir jāpalīdz saviem padotajiem veikt manevrus.
Izmeklētāji secinājuši, ka negadījums notika brīdi, kad prāmim bija jāpagriežas. Prokurors Paks Džaeoks informēja, ka izmeklētāji cenšas noskaidrot, vai kapteiņa trešais palīgs, kam bija dots uzdevums veikt pagriezienu, neveica to pārāk strauji, liekot prāmim sasvērties. Dienvidkorejas Jūras lietu ministrijā norādīja, ka pagaidām nav zināms, vai pagrieziena manevrs tik strauji tika veikts apzināti vai arī to ietekmēja kādi ārēji apstākļi.
"Kapteinis izglābās pirms pasažieriem," piebilda Jangs, informējot, ka abi pārējie aizturētie apkalpes locekļi ir 25 gadus veca sieviete un 55 gadus vecs stūrmanis, kas nesamazināja ātrumu, kad prāmis tuvojās salām un veica kraso pagrieziena manevru. Abi aizturētie apkalpes locekļi arī esot atbildīgi par to, ka neveica nepieciešamos pasākumus, lai glābtu cilvēku dzīvības.
Izmeklēšana tiek veikta arī par to, ka kapteinis laikus nedeva evakuācijas pavēli. Tiek vēstīts, ka 40 minūtes pēc prāmja problēmu sākuma pasažieriem tika dots rīkojums palikt savās kajītēs, lai gan Dienvidkorejas transporta uzraudzības koordinācijas centrā teica, ka varētu būt, ka no prāmja ir jāveic evakuācija.
Kapteinis ceturtdien atvainojās par cilvēku bojāeju, bet sestdien aizturēšanas brīdī žurnālistiem viņš teica, ka evakuācijas pavēle netika dota, jo kuģis bija ļoti sasvēries un pasažieriem būtu grūti pa to pārvietoties, turklāt apkaimē nebija neviena zvejas kuģa, kas pasažierus varētu uzņemt, bet glābšanas kuģis vēl nebija ieradies, bet ūdens bija ļoti auksts, lai pieļautu, ka pasažieri no grimstošā kuģa lec tajā.
69 gadus vecais kapteinis Lī Džunseoks aizturēts pēc tam, kad zem ūdens pazuda arī nelielā prāmja ķīļa daļa, kas bija redzama kopš katastrofas trešdien, kad prāmis sasvērās, strauji apgāzās un nogrima, līdzi paņemot vismaz 29 cilvēku dzīvības, bet 273 cilvēku liktenis joprojām nav zināmas. Izglābti tika 174 pasažieri.
Dienvidkorejas krasta apsardze ir sākusi gaisa iepumpēšanu kuģi ar mērķi palīdzēt cilvēkiem, kas varētu būt izdzīvojuši un iesprostoti zem ūdens esošajā vrakā.
Spēcīgās straumes un lietus apgrūtina ūdenslīdēju iekļūšanu prāmī, tomēr sestdienas rīta dažiem no 500 ūdenslīdējiem ir izdevies piekļūt kuģa vrakam un ieraudzīt tā iekšienē vairāku cilvēku mirstīgās atliekas.
Starp kuģa pasažieriem bija 325 vidusskolēni un 15 skolotāji, kas no Inčeonas pilsētas brauca Džedžu. Vietējā policija piektdien paziņoja, ka skolas direktora vietnieks, kas ir izglābto pasažieru vidu, ir atrasts miris karājamies kokā. Visticamāk viņš izdarījis pašnāvību teritorijā, kur ir izvietoti izglābtie un uzturas daudzu pazudušo bērnu vecāki.
LETA