"Air France" piloti noraida vadības piedāvājumu, turpinās streiku
Francijas nacionālās aviokompānijas "Air France" lielākā pilotu arodbiedrība noraidījusi uzņēmuma vadības piedāvājumu apturēt zemo cenu meitasuzņēmuma "Transavia France" paplašināšanos, un turpinās streiku.
Vadības piedāvājums ir "nekas vairāk kā dūmu aizsegs, kas nedod vairāk garantiju kā iepriekšējie piedāvājumi un neatrisina nevienu problēmu," teikts arodniedrības SNPL paziņojumā.
Mēģinot pārliecināt pilotus izbeigt streiku, "Air France" vadība piedāvāja līdz decembrim apturēt sava zemo cenu meitasuzņēmuma "Transavia France" paplašināšanu.
Par to "Air France" vadītājs Aleksandrs de Žiniaks pirmdien paziņoja arodbiedrībām.
Šis ir "pēdējais piedāvājums", uzsvēra Žiniaks.
Viņš pauda gatavību "līdz gada beigām apturēt plānu izveidot "Transavia" meitasuzņēmumus Eiropā", lai panāktu "dziļāku dialogu" ar pilotiem, taču uzsvēra, ka kopumā projekts ir jāīsteno.
Jau vēstīts, ka Francijas transporta ministrs Alēns Vidalī svētdien brīdināja, ka "Air France" pilotu streiks var apdraudēt lidsabiedrības pastāvēšanu.
"Šajā situācijā ir nepieciešama pozitīva pieeja, citādi, es domāju, ka uz spēles varētu būt uzņēmuma liktenis," Vidalī sacīja radiostacijai "France Info".
Viņš piebilda, ka "Air France" nav citas izvēles kā izvērst darbību zemo cenu segmentā, pret ko protestē streikojošie piloti.
"Zemo cenu [sektors] nav izvēle, tas ir obligāts pasākums, tā ir realitāte. Es domāju, ka piloti to pilnībā saprot," teica ministrs.
"Air France" piloti ir nobalsojuši par streika pagarināšanu līdz 26.septembrim, lai protestētu pret aviokompānijas plāniem attīstīt zemo cenu meitasuzņēmumu.
Arodbiedrība SNPL informēja, ka par 15.septembrī sāktā streika pagarināšanu vismaz līdz 26.septembrim nobalsoja 81% pilotu.
Streiks jau tagad ir kļuvis par ilgāko "Air France" darbinieku protesta akciju pēdējo 16 gadu laikā.
Vairāk nekā puse kompānijas reisu ir atcelti, izjaucot desmitiem tūkstošu pasažieru ceļojumu plānus. Lidsabiedrība lēš, ka streiks "Air France" izmaksā līdz 15 miljoniem eiro dienā.
Streiku piloti rīko, lai protestētu pret "Air France" plāniem attīstīt zemo cenu meitasuzņēmumu "Transavia France", kuras pilotu algošana būtu ievērojami lētāka. Zemo cenu lidsabiedrību "Air France" plāno paplašināt, lai varētu konkurēt ar citām tāda veida kompānijām, kuras aizņem arvien lielāku tirgus daļu Eiropas un Vidusjūras gaisa satiksmē.
Francijas nacionālās lidsabiedrības pilota alga ir ap 75 tūkstošiem eiro gadā, bet tālās distances maršrutu piloti var nopelnīt līdz 250 tūkstošiem eiro gadā, tomēr bažas rada tas, ka "Air France" varētu meklēt iespējas plašāk izmantot "Transavia France" pilotus, kuriem maksā mazāk.
Uzņēmuma vadība ir izteikusi vairākus piedāvājumus piekāpties, tostarp samazināt plānoto "Transavia France" floti, tomēr arodbiedrības līdz šim ir noraidījušas visus ierosinājumus.
Pilotus neietekmēja arī augsta ranga politiķu, tostarp premjerministra Manuela Valsa aicinājumi izbeigt streiku. Valss 17.septembrī radiointervijā norādīja, ka "Air France" pilotu streiks ir "nesaprotams". Viņš paziņoja, ka "mums šis streiks ir jāaptur". "Žēl, ka viena darbinieku kategorija, šajā gadījumā piloti, var paralizēt gaisa satiksmi valstī," pauda premjers.
Arodbiedrības vēlas garantēt, ka "Air France" piloti vada jebkuru grupas uzņēmuma lidmašīnu, kuras pasažieru skaits pārsniedz simts.