
Shein pārsteidz ASV pircējus ar cenu pieaugumu - kāpums līdz pat 377%

Viens no populārākajiem Ķīnas lēto preču tirgotājiem Shein pacēlis cenas sieviešu apģērbam, mājas un virtuves precēm, rotaļlietām, kā arī skaistumkopšanas produktiem.
Tiek ziņots, ka Shein pacēlis cenas ASV klientiem, reaģējot uz ASV tarifiem, ko ieviesa prezidents Donalds Tramps. E-komercijas uzņēmums, kas dibināts Ķīnā un ir populārs arī Latvijā, uzsāka cenu paaugstināšanu plašam preču klāstam, sākot no piektdienas.
Augstākas cenas skārušas preces vairākās kategorijās, tostarp sieviešu apģērbu, mājas un virtuves preces, rotaļlietas un skaistumkopšanas un veselības produktus, kā arī citus. Piemēram, starp 100 populārākajām sieviešu apģērba precēm vidējā cena ASV pieauga par 8%, tikmēr veselības un skaistumkopšanas produktiem vidējā cena ASV patērētājiem pieauga par 51%. Daži konkrēti priekšmeti piedzīvoja pat trīsciparu cenu pieaugumu. Tā, piemēram, virtuves dvieļu komplektam cena pieauga par 377%.
Shein lēmums paaugstināt cenas ASV klientiem notiek laikā, kad uzņēmums un citi skatās uz strauji tuvojošos ASV federālās valdības noteikto muitas atvieglojumu "de minimis" izbeigšanu precēm, kuru vērtība ir mazāka par 800 ASV dolāriem un kas tiek importētas no Ķīnas un Honkongas.
E-komercijas uzņēmums iepriekš šomēnes brīdināja, ka ASV patērētājiem būs jāredz cenu kāpums. "Dēļ nesenajām globālajām tirdzniecības noteikumu un tarifu izmaiņām mūsu darbības izmaksas ir pieaugušas," Shein sacīja savā mājaslapā 2025. gada aprīlī. "Lai turpinātu piedāvāt produktus, ko jūs mīlat, saglabājot kvalitāti, mēs veiksim cenu pielāgojumus, sākot no 2025. gada 25. aprīļa."
Tirdzniecības attiecības starp ASV un Ķīnu pēdējā laikā ir bijušas saspringtas, Trampam ieviešot tarifus uz precēm, kas tiek importētas no otrās lielākās pasaules ekonomikas. Viņš nesen paaugstināja tarifus uz precēm no Ķīnas līdz 145%. Ķīna, reaģējot uz šo soli, ir paaugstinājusi savus tarifus uz ASV precēm līdz 125%.