
"Ryanair" uzliek pasažierei 60 eiro naudas sodu par šķietami nevainīgu sīkumu

Īru zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" ir pazīstams ar diezgan stingrām bagāžas pārvadāšanas prasībām. Aviokompānijas pasažieri sūdzas, ka viņus arvien biežāk piespiež piemaksāt par bagāžu lidostās, piekasoties pat sīkumiem.
"Mirror Online" žurnāliste Rūbija Flanagana dalījās ar nepatīkamu stāstu, kas ar viņu noticis nesen, kad viņa nolēmusi lidot ar aviokompānijas reisu no Londonas uz Dublinu.
Sieviete pastāstīja, ka iepriekš viņa speciāli iegādājusies "Ryanair" prasībām atbilstošu mugursomu 40 x 20 x 25 centimetru izmērā. Tā kā šis brauciens bija paredzēts tikai pāris dienām pie draugiem, Rūbija nolēma, ka viņai pilnīgi pietiks ar šādu mantu apjomu.
Tomēr viena maza neaprēķināta detaļa viņai maksāja papildu izdevumus, kas pārsniedza turp un atpakaļ biļešu cenu - papildus biļešu cenai uz abām pusēm 35,86 sterliņu mārciņas (aptuveni 43 eiro) viņa samaksāja 60 eiro soda naudu.
Lieta tāda, ka Rūbijas mugursoma paredzēja augšstāvā īpašu stiprinājumu daudzkārt lietojamai dzērienu pudelei - tieši tur viņa arī nostiprināja savu ūdens pudeli. Un, ja lidojumā no Londonas lidostas "Stanstedas", viss noritēja veiksmīgi, tad atpakaļceļā radās problēmas.
"Atpakaļceļā no Dublinas, mokoties ar sāpēm kaklā, kas lika man izklausīties tā, it kā pēdējos divdesmit gados būtu smēķējusi pa 30 cigaretēm dienā, nonācu līdz iekāpšanai savā reisā uz "Stanstedu". Izeja tika slēgta pulksten 11.30, un, tā kā man bija vieta pie ejas un tikai mugursoma, gaidīju, lai paiet, apmēram 20 minūtes. Kad tuvojos izejai, mana pase un iekāpšanas talons tika ieskenēti, bet, kad spēru nākamo soli uz priekšu, jutu, ka kāds man uzsit pa plecu," stāstīja sieviete.
Tālāk, pēc Rūbijas teiktā, viņa ieraudzījusi "Ryanair" darbinieku, kurš viņai ziņojis, ka visi papildu priekšmeti jāiesaiņo mugursomas iekšpusē, nevis jāpiestiprina pie tās ārpusē. Pēc neilgām pūlēm viņa iebāza pudeli mugursomā, taču tā bija pārāk izspiedusies. Tad viņai tika palūgts pārbaudīt mugursomas izmēru speciālā rāmī, bet tajā soma neietilpa.
Sākumā viņa mēģināja strīdēties, apelējot pie tā, ka pirmajā reisā viņa lidojusi, turot krūzi rokās, un neviens viņai neko nav teicis. Taču aviokompānijas darbinieki bija nepielūdzami. Rezultātā, kad radās risks, ka Rūbija varētu nokavēt savu reisu, viņa tomēr piekrita samaksāt 60 eiro par papildu bagāžas priekšmetu.
"Lidmašīnai vajadzēja izlidot pēc 15 minūtēm, bet manis nebija uz vietas. Tāpēc piegāju pie puiša ar karti, samaksāju 60 eiro un saņēmu dzelteno "kauna uzlīmi" uz savas mugursomas. Uzlīmi deva tiem pasažieriem, kuri nebija rūpīgi izpētījuši "Ryanair" bagāžas pārvadāšanas noteikumus un pārkāpuši vai klaji ignorējuši tos. Saskaitīju vismaz četrus šajā reisā, tā ka, ja no viņiem visiem paņēma pa 60 eiro, tad "Ryanair" no mums ieguva vismaz papildu 200 sterliņu mārciņas," norāda apbēdinātā ceļotāja.
Jau vēlāk viņa saprata, ka lētāk būtu vienkārši izmest šo pudeli lidostā un nopirkt jaunu pēc ierašanās.