Melnajai jūrai draud viena no lielākajām ekoloģiskajām katastrofām
foto: dpa/picture-alliance/Scanpix
Melnā jūra Odesā.
Pasaulē

Melnajai jūrai draud viena no lielākajām ekoloģiskajām katastrofām

Monika Zvaigzne

Jauns.lv

Krimināllietu ietvaros par transporta drošības un ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu izmeklētāji veic kratīšanas kompānijās, kas nodarbojās ar divu tankkuģu "Volgoņeftj" tehnisko apskati.

Melnajai jūrai draud viena no lielākajām ekoloģisk...

"Volgoņeftj 212" un "Volgoņeftj 239" svētdien cieta avāriju vētras laikā Kerčenas šaurumā. "Volgoņeftj 21"  avārijā gājis bojā viens cilvēks, 11 hospitalizēti. No "Volgoņeftj 239" izdevās evakuēt visu komandu - 14 cilvēkus, kuģis uzsēdās uz sēkļa.

Izmeklēšana plāno nopratināt kuģu īpašniekus Permā un Sanktpēterburgā. Tiek izņemti dokumenti un veiktas ostu darbinieku pratināšanas, vēsta "The Moscow Times".

Tankkuģu katastrofā notikusi daļēja naftas produktu noplūde jūrā. Jūrā iekļuvušais mazuts dreifē uz piekrasti Tuzlas salas virzienā. "Uz kuģa "Volgoņeftj 212" atradās 4,9 tūkstoši tonnu mazuta. Uz tankkuģa "Volgoņeftj 239" - 4,3 tūkstoši," sacīja TASS sarunu biedrs. Notikušās degvielas noplūdes apjoms vēl tiek noteikts. Noplūdes seku likvidēšanas darbos iesaistīti vairāk nekā 200 cilvēku.

Jūrā varēja iekļūt aptuveni puse degvielas no tankkuģiem. Aptuveni 4,3 tūkstoši tonnu mazuta un naftas produktu tiek izlieti Kerčenas šauruma ūdeņos no diviem tankkuģiem, vakar ziņoja ekologi no "Greenpeace". "Diemžēl tanki [tvertnes ar degvielu] gan tur, gan tur ir bojāti. Aptuveni 1,5 tūkstoši tonnu mazuta izplūda no tankkuģiem," TASS sacīja Krievijas zinātņu akadēmijas Jūras hidrofizikas institūta pētījumu distancēto metožu vadītājs Sergejs Staņičnijs, komentējot datus no satelītiem.

Ekoloģiskajā organizācijā "Greenpeace" paziņojuši, ka avārija varētu būt viena no lielākajām ekoloģiskajām katastrofām Melnajā jūrā un draud ar nopietnām sekām augu un dzīvnieku valstij. Šī nav pirmā šāda veida katastrofa ar "Volgoņeftj" klases tankkuģi. 2007. gadā tāds pats kuģis avarēja Kerčenas šaurumā, jūrā ieplūda 1600 tonnas mazuta, kas izraisīja desmitiem kilometru krasta līnijas piesārņojumu. Taču jaunā avārija droši vien ir daudz nopietnāka.

Nogrimušie tankkuģi ir vairāk nekā 40 gadus veci, un tos projektēja kā upju kuģus ar ierobežotu izeju uz piekrastes teritorijām mierīgos laika apstākļos. Kā galveno avāriju versiju min apkalpju kļūdas un lieko slodzi uz kuģu korpusiem vētras laikā.