Batiskafa "Titan" katastrofa: atklāts viens no pēdējiem apkalpes ziņojumiem
Bijušais batiskafa "Titan" komandas biedrs paziņojis, ka 2019. gadā atteicies pilotēt kuģi, neskatoties uz spiedienu, kāds uz viņu izdarīts.
Bijušais "OceanGate" inženierdirektors Tonijs Nīsens kļuvis par pirmo liecinieku, kurš sniedzis liecības Amerikas Savienoto Valstu krasta apsardzes noklausīšanās sēdēs, raksta "Associated Press". Viņš sacīja, ka pirms daudziem gadiem atteicis kompānijas līdzdibinātājam Stoktonam Rašam.
Nīsens savu lēmumu argumentēja ar to, ka neuzticējās operatīvajam personālam, bet pats batiskafs "nestrādāja tā, kā mēs domājām". Tajā pašā gadā viņu atlaida. Turklāt inženieris informēja, ka "Titan" papildus testēts pirms nākamajām iegremdēšanām.
Zemūdene "Titan" un tās glābšanas operācija
Glābēju komanda atzinusi par mirušiem piecus cilvēkus, kas svētdien ar dziļūdens zemūdeni "Titan" devās dzelmē Atlantijas okeāna ziemeļos, lai aplūkotu ...
Vienā no pēdējiem apkalpes ziņojumiem atbalsta kuģim "Polar Prince" pirms sprādziena bija teikts, ka "viss ir kārtībā", liecina vizuālā rekonstrukcija, kuru iepriekš tiesas sēdē prezentēja krasta apsardze.
Bijusī kompānijas finanšu un kadru direktore Bonija Karla pavēstīja, ka zinājusi par "Titan" drošības problēmām, bet operāciju direktors Deivids Lokridžs raksturojis zemūdeni kā "bīstamu".
"Titan" katastrofa
Uz kuģa atradās pieci cilvēki - "OceanGate" izpilddirektors Stoktons Rašs, Francijas flotes veterāns un pētnieks Pols Anrī Naržole, britu miljardieris ekstrēmists Hamišs Hārdings un Pakistānas biznesmenis Šahzada Davuds ar dēlu Sulemanu.
Dažu dienu laikā atrastas piecas lielas batiskafa atlūzas. Tika ziņots, ka katastrofa varēja notikt implūzijas rezultātā - korpuss neizturēja ūdens spiedienu.