Eiropas Komisija pieprasa informāciju par satura ieteikumu algoritmiem no "YouTube", "Snapchat" un "TikTok"
Trešdien Eiropas Komisija (EK) pieprasīja sociālajām mediju platformām "YouTube", "Snapchat" un "TikTok" sniegt informāciju par to, kā tiek veidoti satura ieteikumi lietotājiem.
Eiropas Savienības (ES) Digitālo pakalpojumu akts noteic, ka platformām ir jāsamazina riski, kas saistīti ar to ieteikumu sistēmām, piemēram, lai novērstu garīgās veselības riskus un kaitējoša satura izplatīšanu.
"YouTube" un "Snapchat" ir jāsniedz detalizēta informācija par savu algoritmu un tā nozīmi ar vēlēšanu procesu un pilsonisko pozīciju, garīgo veselību un nepilngadīgo aizsardzību saistīto risku pastiprināšanu.
Savukārt platforma "TikTok" tiek iztaujāta par pasākumiem, lai "izvairītos no naidīgu pušu veiktām pakalpojuma manipulācijām un mazinātu ar vēlēšanām, mediju plurālismu un pilsonisko pozīciju saistītos riskus", norādīja EK.
Visām trim sociālo mediju platformām līdz 15.novembrim jāiesniedz atbildes EK, kas var piemērot sodu, ja kompānijas neatsaucas lūgumiem.