foto: Courtesy of NASA/Carla Thomas/SwRI
Pirmo reizi vēsturē uz asteroīda virsmas atrastas ūdens molekulas
2024. gada 26. februāris, 23:34

Pirmo reizi vēsturē uz asteroīda virsmas atrastas ūdens molekulas

NASA un Vācijas Aviācijas un kosmosa centrs uz diviem asteroīdiem atklājuši ūdens molekulas. Zinātnieki lēš, ka šis revolucionārais atklājums sniegs norādes par ūdens izplatību Saules sistēmā.

Pētnieki asteroīdu izpēti veica kosmosā ar teleskopiem, kas aprīkoti ar infrasarkano kameru. Uz diviem no novērotajiem asteroīdiem - "Īrisu" un "Masāliju" tika atklāts īpašs gaismas viļņa garums, kas liecināja par ūdens molekulu klātbūtni tajos.

foto: Courtesy of NASA/Carla Thomas/SwRI

"Īpaši interesants ir ūdens sadalījums uz asteroīdiem, jo ​​tas var izskaidrot to, kā uz mūsu planētas nonāca ūdens," norāda pētījuma vadošā autore Anīsija Aredondo no Dienvidrietumu pētniecības institūta.

Pētniece norāda, ka ūdens ir elements, kas nepieciešams, lai uz planētas rastos dzīvība un ūdens molekulas jau iepriekš  tikušas atrastas uz asteorīdiem, kas ietriekušies Zemē, tomēr šī ir pirmā reize, kad molekulas konstatētas uz asteorīda virsmas kosmosā.

"Šis atklājums veicinās izpratni par ūdens izplatību kosmosā, kā arī palīdzēs pētniekiem atklāt potenciālās dzīvošanai iespējamās lokācijas gan mūsu Saules sistēmā, gan ārpus tās," vēsta Aredondo.

"Irisa" diametrs 199 kilometri, bet "Masālijas" diametrs mērāms 135 kilometros.