No kulta šokolādes iepakojuma pazudīs Šveices simbolika: tam ir pamatots iemesls
Lēmums par Šveices izcelsmi skars arī "Toblerone". Tā kā nākotnē šokolāde tiks ražota Slovākijā, Šveices nacionālais simbols būs jānovāc no iepakojuma.
Šveice ir plaši pazīstama visā pasaulē, un daudzus Šveices izcelsmes produktus pieņemts uzskatīt par īpaši kvalitatīviem. Lai aizsargātu savu zīmolu, valstī ir spēkā īpašs nolēmums par Šveices izcelsmi, kas tika ieviests 2017. gadā, raksta "Postimees".
Lēmums regulē, kam atļauts reklamēt produkciju ar Šveices simboliku (piemēram, Šveices krustu), kā arī tas attiecas uz citiem nacionālajiem simboliem. Slavenās šokolādes "Toblerone" drīz to vidū nebūs, vēsta vietējais laikraksts "Aargauer Zeitung". ASV konditorejas kompānijas "Mondelez" pārstāvis apstiprinājis šo informāciju Šveices telekompānijai SRF.
Tā kā kompānija "Mondelez", kas ražo "Toblerone", plāno nākotnē ražot šokolādi Slovākijā, to vairs nevar saukt par Šveices šokolādi. Šī iemesla dēļ no vasaras tiks izstrādāts jauns iepakojums, ieskaitot jaunu logo bez Materhorna silueta. Pēc kompānijas pārstāvju teiktā, drīzumā pie iepakojuma parādīsies modernizēts un applūstošs kalna logo, kas atbilst ģeometriskajam un trīsstūrveida estētiskajam dizainam.
"Toblerone" 1908. gadā izgudroja divi šokolādes meistari vārdā Teodors Toblers un Emīls Baumans. Zīmola nosaukums cēlies no Toblera uzvārda un itāļu nosaukuma "Torrone" kombinācijas. Līdz šim "Toblerone" ražots tikai fabrikā uz rietumiem no Bernes.
Tomēr "Mondelez" ražotājam nevajadzētu baidīties no pārdošanas krituma. SRF citēja reklāmas ekspertu Frenku Bodinu, kurš paziņoja, ka jaunajam iepakojumam diez vai būs negatīva ietekme. Fakts, ka uz iepakojuma attēlotais kalns drīz mazāk līdzināsies Materhornam un vairāk Everestam, diez vai tiks pamanīts.