foto: ddp / Vida Press
Biedējoši pat astronomam: Galaktikā pamanīts nezināms rotējošs objekts
Piena ceļa galaktika
2022. gada 27. janvāris, 13:06

Biedējoši pat astronomam: Galaktikā pamanīts nezināms rotējošs objekts

Austrāliešu zinātnieki paziņojuši, ka Piena ceļa galaktikā atklāts nezināms rotējošs objekts, kas, viņuprāt, atšķiras no visa iepriekš redzētā.

Objekts, kuru pirmo reizi ievērojis kāds universitātes students, ik pēc 18 minūtēm aptuveni minūti izdala milzīgu enerģijas lādiņu.

Zināms, ka Visumā bieži novēroti objekti, kas izdala enerģiju, tomēr pētnieki norāda, ka šajā gadījumā ļoti neparasti ir tas, ka šis objekts "ieslēdzas" uz minūti.

Zinātnieku komanda padziļināti pēta jaunatklājumu.

Ārkārtīgi skaists Piena Ceļš Zviedrijā

48 gadus vecais amatierfotogrāfs Benijs Stors noķēris burvīgus skatus, kādus Zviedrijas debesīs var redzēt oktobra mēnesī. Skaists Piena Ceļš mirdz ...

gallery icon
10

Objektu pirmo reizi pamanīja Kērtina universitātes Goda students Tairons O'Dohertijs, kurš ir daļa no pētnieku komandas, kuru vada astrofiziķe Nataša Hērlija Volkere no Starptautiskā radioastronomijas pētījumu centra.

"Tas dažu stundu laikā parādījās un pazuda," norāda Volkere. "Tas bija pilnīgi negaidīti. Astronomam tas bija kaut kas biedējošs, jo iepriekš kas tāds debesīs nav manīts."

Objekti, kas "ieslēdzas un izslēdzas", astronomiem nav nekas jauns - viņi tos sauc par "pārejošiem". Taču objekts, kas "ieslēdzas" uz pilnu minūti, bija "patiešām dīvains", norādījusi astrofiziķe Džemma Andersone.

Objekts atrodoties aptuveni 4000 gaismas gadu attālumā no Zemes, ir neticami spilgts un tam ir ārkārtīgi spēcīgs magnētiskais lauks. Pētnieki pieļauj, ka objekts varētu būt neitronu zvaigzne vai tā sauktais baltais punduris - uzsprāgušas zvaigznes pārpalikums.

Volkere norāda, ka turpmāka objekta izpēte astronomiem radīs skaidrību, vai šis atklājums ir vienreizējs vai arī "milzīga jauna populācija", kas nekad iepriekš nav pamanīta.

Fotogrāfijas, kas uzņemtas no kosmosa