Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Piena ceļa galaktika (Foto: ddp / Vida Press)

Biedējoši pat astronomam: Galaktikā pamanīts nezināms rotējošs objekts 4

27. janvārī 13:06 2022. gada 27. janvārī 13:06
Austrāliešu zinātnieki paziņojuši, ka Piena ceļa galaktikā atklāts nezināms rotējošs objekts, kas, viņuprāt, atšķiras no visa iepriekš redzētā.

Objekts, kuru pirmo reizi ievērojis kāds universitātes students, ik pēc 18 minūtēm aptuveni minūti izdala milzīgu enerģijas lādiņu.

Zināms, ka Visumā bieži novēroti objekti, kas izdala enerģiju, tomēr pētnieki norāda, ka šajā gadījumā ļoti neparasti ir tas, ka šis objekts "ieslēdzas" uz minūti.

Zinātnieku komanda padziļināti pēta jaunatklājumu.

Objektu pirmo reizi pamanīja Kērtina universitātes Goda students Tairons O'Dohertijs, kurš ir daļa no pētnieku komandas, kuru vada astrofiziķe Nataša Hērlija Volkere no Starptautiskā radioastronomijas pētījumu centra.

"Tas dažu stundu laikā parādījās un pazuda," norāda Volkere. "Tas bija pilnīgi negaidīti. Astronomam tas bija kaut kas biedējošs, jo iepriekš kas tāds debesīs nav manīts."

Objekti, kas "ieslēdzas un izslēdzas", astronomiem nav nekas jauns - viņi tos sauc par "pārejošiem". Taču objekts, kas "ieslēdzas" uz pilnu minūti, bija "patiešām dīvains", norādījusi astrofiziķe Džemma Andersone.

Objekts atrodoties aptuveni 4000 gaismas gadu attālumā no Zemes, ir neticami spilgts un tam ir ārkārtīgi spēcīgs magnētiskais lauks. Pētnieki pieļauj, ka objekts varētu būt neitronu zvaigzne vai tā sauktais baltais punduris - uzsprāgušas zvaigznes pārpalikums.

Saistītās ziņas

Kas notiek ar sirdi, kad cilvēks nonāk kosmosā? Pārsteigti pat pētnieki 5
Meteorīts piezemējies gultā blakus kanādietei, kamēr viņa gulējusi saldā miegā 1
FOTO: pēc vairāk nekā 20 gadu pārtraukuma Latvijas debesīs atkal novērojama spoža komēta

Volkere norāda, ka turpmāka objekta izpēte astronomiem radīs skaidrību, vai šis atklājums ir vienreizējs vai arī "milzīga jauna populācija", kas nekad iepriekš nav pamanīta.

Citi šobrīd lasa