"Boeing 737 MAX 8" lidmašīnu izmantošana būs aizliegta vēl vismaz 10-12 nedēļas
Starptautiskā Gaisa satiksmes asociācija (IATA) sagaida, ka ASV aviobūves kompānijas "Boeing" modeļa "737 MAX 8" lidmašīnu izmantošana varētu būt aizliegta vēl vismaz 10-12 nedēļas.
Aizliegums izmantot šī modeļa lidmašīnas pēc divām traģiskām aviokatastrofām tika noteikts martā.
Atbildot uz žurnālistu jautājumu par to, kad ar šīm lidmašīnām varētu tikt atsākti lidojumi, IATA vadītājs Aleksandrs de Žunjaks trešdien preses konferencē sacīja: "Ir grūti teikt. Mēs no regulatoriem esam sapratuši, ka aizliegums ilgs vēl vismaz 10 līdz 12 nedēļas."
"Ethiopian Airlines" lidmašīnas avārijā Etiopijā gājuši bojā 157 cilvēki
"Šis lēmums ir atkarīgs no dažādiem regulatoriem un iestādēm, kas ir atbildīgas par sertifikāciju," viņš piebilda.
De Žunjaks pavēstīja, ka pēc piecām līdz sešām nedēļām ar aviokompāniju, regulatoru un lidmašīnu ražotāja pārstāvjiem tiks rīkota sanāksme, lai "izvērtētu jau padarīto un to, ko vēl nepieciešams paveikt, lai atjaunotu šo lidmašīnu izmantošanu."
Pēc divām traģiskām avārijām 11.martā Ķīna kļuva par pirmo valsti, kas savām lidsabiedrībām aizliedza izmantot "737 MAX" lidmašīnas.
Sirdi plosoši: no jūras Indonēzijā "izmakšķerētas" aviokatastrofā mirušo mantas
Tas notika dienu pēc tam, kad Etiopijā "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem avarēja dažas minūtes pēc pacelšanās. Visi cilvēki gāja bojā, tostarp astoņi Ķīnas pilsoņi.
Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "737 MAX" katastrofā pērn oktobrī gāja bojā 189 cilvēki.
Jūrā avarējušās Indonēzijas lidmašīnas glābšanas darbi un sērojošie radinieki
Indonēzijā iegāzusies jūrā iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, un nav ziņu, ka kāds no aviolainerī esošajiem 188 cilvēkiem būtu izdzīvojis, pavēstījušas ...
Gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā Etiopijas lidsabiedrības "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" katastrofā, kurā zaudēja dzīvīb 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup, jo kļūda sensoru lasījumā kavēja pilotus pārņemt kontroli pēc pacelšanās, liecina sākotnējie izmeklēšanas secinājumi.