Pasaules dārgāko zīmolu top 10
Lielākā zīmolu konsultāciju kompānija Interbrand publicējusi savu ikgadējo 100 dārgāko pasaules zīmolu reitingu.
Līderu trijnieks, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, nav mainījies. Pirmo vietu ieguvis bezalkoholisko dzērienu ražotāja Coca Cola zīmols, kura vērtība novērtēta ar 70.452 miljardiem ASV dolāru. Šī zīmola vērtība, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugusi par diviem procentiem.
Otrajā vietā ierindojusies kompānija IBM, kuras zīmola vērtība ir 64.727 miljardi dolāru (7% procentu pieaugums pēdējā gada laikā). Dārgāko zīmolu trijnieku noslēdz Microsoft, kura zīmola vērtība ir 60.895 miljardi dolāru (+7%).
Pilns dārgāko zīmolu tops
2010.gadā no pirmā desmitnieka izkrita automašīnu ražotājs Toyota, kura zīmola vērtība gada laikā samazinājās par 16%, sasniedzot 26.192 miljardus dolāru un ierindojot uzņēmumu topa 11.vietā.
Zīmola vērtības straujāko pieaugumu pēdējā gada laikā piedzīvojusi kompānija Apple (+37%), kas reitingā ieņem 17.vietu. Aiz Apple seko Google, kuras zīmola vērtība pieaugusi par 36% un BlackBerry (+32%), kas ieņem 54.vietu kopējā reitingā.
Interbrand speciālisti zīmolus vērtē pēc virknes kritēriju. To skaitā pēc finanšu pārskatu pieejamības, kā arī uzņēmumu peļņas trešdaļa nedrīkst nākt no valsts, kurā uzņēmums bāzējas.
Vērtētajiem zīmoliem jābūt orientētiem uz plašu patērētāju mērķa grupu un informācijai par to jāuzrunā liels skaits potenciālo vai reālo patērētāju.