Pasaulē

Deli varētu liegt Eiropas lidsabiedrībām apkalpot reisus Indijā

Jauns.lv

Deli paziņojusi, ka tā varētu liegts Eiropas lidsabiedrībām veikt lidojumus uz Indiju, ja Eiropas Savienība (ES) aizliegs to Dienvidāzijas valstu lidsabiedrību lidojumus, kas boikotē jauno ES izmešu nodevu sistēmu.

Deli varētu liegt Eiropas lidsabiedrībām apkalpot ...

"Mēs īstenosim atbildes pasākumus, lai reaģētu uz ES spertajiem soļiem. Ja Eiropa aizliedz mūsu lidsabiedrības, mēs tāpat aizliegsim viņējās," žurnālistiem piektdien pavēstīja valdības pārstāvis.

Maija vidū ES deva Indijai un Ķīnai mēnesi laika, lai pielāgotos oglekļa dioksīda (CO2) izmešu nodevu sistēmai, pretējā gadījumā draudot ar sankcijām abu valstu lidsabiedrībām.

ES komisārs klimata izmaiņu jautājumos Konija Hēdegorda norādījusi, ka visas ES lidsabiedrības, kā arī vairums citu valstu lidsabiedrību ir piekritušas iesniegt datus par to radītajiem izmešiem, kā to pieprasa pretrunīgi vērtētās normas par CO2 nodokli aviācijai, kas ES stājušās spēkā 1.janvārī.

Hēdegorda piebildusi, ka vienīgie izņēmumi ir Indija un Ķīna.

Kopumā prasībām pakļāvušās 1200 aviokompānijas, bet astoņas ķīniešu un divas indiešu lidsabiedrības, kuras kopumā atbildīgas par nepilniem trim procentiem no ES teritorijā aviācijas radītā izmešu daudzuma, to atteikušas darīt.

Indija un Ķīna paziņojušas, ka ES jaunieviestā sistēma ir vienpusēja tirdzniecības nodevu uzlikšana, kas maskēta ar centieniem mazināt klimata izmaiņas.

Indija aprīlī aizliedza savām lidsabiedrībām pakļauties ES prasībām, tādējādi pievienojoties jau iepriekš Ķīnas uzsāktajai aktīvajai pretestībai.

ES apgalvo, ka jaunā nodokļa mērķis ir nodrošināt līdz 2020.gadam iecerēto tā dēvēto siltumnīcefekta gāzu emisijas apjoma samazināšanu par 20%.

Nodevu paredzēts uzlikt, sākot ar 2013.gadu, kad tiks aprēķināts katras lidsabiedrībai saražotais izmešu daudzums.

ES uzskata, ka paredzamās izmaksas lidsabiedrībām ir pa spēkam un ka to biļešu cenas tālajos reisos nākšoties paaugstināt par četriem līdz 24 eiro.

LETA