Līdz septembrim no Itālijas krastiem tiks aizvests "Costa Concordia" vraks. FOTO
Daļēji nogrimušais kuģis, sasvēries uz viena sāna, vēl arvien atrodas katastrofas vietā.
Pasaulē

Līdz septembrim no Itālijas krastiem tiks aizvests "Costa Concordia" vraks. FOTO

Jauns.lv

Itālijas piekrastē pirms gada avarējušā kruīzu kuģa "Costa Concordia" vraks tiks aizvests no Džiljo salas Toskānas reģionā krastiem vēlākais līdz septembra beigām, sestdien paziņoja Itālijas civilās aizsardzības dienesta vadītājs Franko Gabrielli.

Līdz septembrim no Itālijas krastiem tiks aizvests...

Preses konferencē Gabrielli informēja, ka kuģa pacelšana un aizvilkšana no Itālijas salas krastiem vairākkārt ir atlikta tehnisku iemeslu dēļ, jo tāda lieluma pasažieru kuģa pacelšanas operācija nekad vēl nav pasaulē notikusi.

Viņš norādīja, ka, ja būs labvēlīgi laikapstākļi, kuģi pārvietot varēs laika posmā no jūnija līdz septembrim.

"Costa Concordia " ar 4229 cilvēkiem pērn 13.janvārī uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas Toskānas reģionā, un katastrofā gāja bojā 32 cilvēki. Daļēji nogrimušais kuģis, sasvēries uz viena sāna, vēl arvien atrodas katastrofas vietā.

Tā pacelšanā ir iesaistīti četri simti ASV kompānijas "Titan" un Itālijas kompānijas "Micoperi". Kuģa aizvešanas operāciju finansē kuģa īpašnieces "Costa Crociere" apdrošinātāji.

"Costa Crociere" ir Eiropas lielākais kruīzu kuģu operators, kas ietilps ASV bāzētajā korporācijā "Carneval".

290 metrus garais "Costa Concordia", kura tonnāža vairāk nekā divas reizes pārsniedz bēdīgi slavenā "Titānika" svaru, veda pasažierus no 70 valstīm.

Izmeklēšana sākta pret deviņiem cilvēkiem, tostarp trīs kuģa īpašnieka " Costa  Crociere" augsta ranga amatpersonām un kuģa kapteini Frančesko Sketino, kas apsūdzēts netīšā slepkavībā un katastrofas izraisīšanā, kuģojot pārāk tuvu krastam, evakuācijas aizkavēšanā un kuģa atstāšanā pirms evakuācijas pabeigšanas. Kapteinis noliedz viņam izvirzītās apsūdzības.

Izmeklētāji mēģina noskaidrot, kādēļ kruīzu kuģis atradās tik tuvu salai, braucot ar tik lielu ātrumu, un kādēļ evakuācija sākās vien vairāk nekā stundu pēc avārijas.

Laikraksts "Corriere della Sera", atsaucoties uz katastrofas izmeklēšanas dokumentiem, 3.jūlijā ziņoja, ka uz kuģa bija bojāti instrumenti, neapstiprinātas kartes un atvērtas hermētiski noslēdzamās durvis. Daļa tehniskās aparatūras uz kuģa bijusi bojāta kopš 9.janvāra, tātad jau četras dienas pirms katastrofas.

Kruiza kuģis "Costa Concordia" uzskrējis sēklim

Vairāk nekā 70 "Costa Concordia" pasažieri plāno vērsties pret kuģniecības kompāniju

BNS/Foto: AFP/LETA, EPA/LETA