"Aizver logu vai ej stāvēt starp vagoniem!” Cilvēki vilcienos skaļi strīdas par logu virināšanu. Kuram taisnība?
foto: LETA
Vecajos pasažieru vilcienos arvien biežāk rodas konflikts par logu virināšanu.
Sabiedrība

"Aizver logu vai ej stāvēt starp vagoniem!” Cilvēki vilcienos skaļi strīdas par logu virināšanu. Kuram taisnība?

Violanta Dzene

Jauns.lv

Iestājoties vēsajam rudens laikam, vecajos pasažieru vilcienos arvien biežāk novērojama savdabīga cīņa pasažieru vidū – viens vēlas, lai vilciena logs būtu vaļā, kamēr otrs kategoriski iebilst pret braucienu “ledusskapī”. Kuram taisnība?

"Aizver logu vai ej stāvēt starp vagoniem!” Cilvēk...

Arī Zanda nesen bija aculieciniece situācijai, kad vīrietis, aizbildinoties ar bezgaisu, nemodernizētajā vilcienā atvēra logu, kas izraisīja plašu vagonā esošo pasažieru neapmierinātību. Vīrietis savu vēlmi paturēt logu atvērtu pamatoja ar nepieciešamību pēc svaiga gaisa cilvēku piepildītajā vilcienā, draudot pat piesaistīt Veselības inspekciju ar gaisa mērīšanas ierīci un žurnālistus, kamēr citi pasažieri norādīja, ka caurvējš ir traucējošs, un aicināja vīrieti atcerēties, ka viņš vagonā nav vienīgais.

Kā Jauns.lv stāsta Zanda, vārdu apmaiņa starp abām karojošajām pusēm turpinājās kādu laiku, tostarp izskanēja aicinājumi vīrietim doties stāvēt starp vagoniem, ja tik ļoti nepieciešams atvēsinājums. Zanda norāda, ka šāda situācija nav nekāds jaunums, jo vienmēr būs kāds, kuru neapmierina mikroklimats vilcienā, taču šādi konflikti nav patīkami nevienam pasažierim.

Lai noskaidrotu, kāda ir pareiza vilciena etiķete un kuram šajā situācijā ir taisnība, Jauns.lv sazinājās ar AS "Pasažieru vilciens" komunikācijas un mārketinga daļas vadītāju Edgaru Butānu, lai noskaidrotu, kā būtu pareizi rīkoties šādu konfliktu gadījumā.

"Jaunajos elektrovilcienos un modernizētajos dīzeļvilcienos ir pieejama gaisa kondicionēšanas sistēma, līdz ar to logu atvēršana šajos vilcienos nav iespējama, jo gaisa apmaiņa un iekšējās temperatūras līmenis salonā tiek uzturēts automātiski. Šajos vilcienos esam uz logiem izvietojuši informatīvas norādes, lai pasažieri zinātu, ka logi ir bloķēti," stāsta Butāns.

Pavisam citāda situācija ir ar nemodernizētajiem dīzeļvilcieniem – šajos vilcienos vēdināšanai logus ir iespējams atvērt. Logus var atvērt gan konduktors–kontrolieris, gan arī paši pasažieri, kā arī ir iespēja palūgt palīdzību konduktoram.

"Saskaņā ar vilciena etiķeti, kas pieejama mūsu mājaslapā, pasažieri pirms loga atvēršanas tiek aicināti pārliecināties, vai tas netraucēs citiem pasažieriem, pabrīdinot vai palūdzot atļauju. Ja kāds no pasažieriem iebilst pret loga atvēršanu, logs jāatstāj aizvērts," uzsver Butāns.

Ja nepieciešama salona vēdināšana, piemēram, sasmakuša gaisa gadījumā, bet kāds pasažieris iebilst pret loga atvēršanu, konduktors aicina iespēju robežās pārsēsties citā sēdvietā, kur atvērtais logs neradīs neērtības.

Runājot par to, kurš risina šāda veida konflikta situācijas, Butāns skaidro: "Pārvietojoties vilcienā, pasažieri tiek aicināti izturēties ar savstarpēju izpratni. Ja radušies kādi jautājumi vai neskaidrības, aicinām vērsties pie konduktora."