Maijā kosmētikas un elektronikas pārdošanā pieaugums, bet kritums pārtikas preču tirgū
foto: Shutterstock
Mazumtirdzniecībā maijā aug pieprasījums pēc IT iekārtām un elektroprecēm.

Maijā kosmētikas un elektronikas pārdošanā pieaugums, bet kritums pārtikas preču tirgū

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

2025. gada maijā, salīdzinot ar 2024. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Salīdzinot ar 2024. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 10,6 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,5 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,8 %).

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,1 %, autodegvielas - samazinājās par 1,3 %.

Apgrozījuma kritums mazumtirdzniecībā bija arī stendos un tirgos (par 12,3 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 6,1 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,5 %).

Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 2,0 %.

2025. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,7 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,6 %).

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,7 %.

Vislielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,2 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,4 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,1 %).

2025. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,4 %.