Veikalos parādās lēto pārtikas produktu grozi - pircēji jau izpērk lašus un kefīru

Biznesa nodaļa

jauns.lv/360TV

Šonedēļ lielās tirdzniecības ķēdes Latvijā sākušas piedāvāt lēto pārtikas produktu grozus. Tie komplektēti no apmēram 50 precēm, kas iekļautas maija beigās parakstītajā memorandā par pārtikas cenu samazināšanu.

Kā vēsta 360TV Ziņas, lielākie tirdzniecības tīkli aktīvi strādā pie lēto pārtikas produktu grozu izveides, un šonedēļ jau redzami pirmie rezultāti. “Maxima Latvija” ir pilnībā nokomplektējusi 10 lēto pārtikas produktu grozu, un rezultāti ir iespaidīgi – pāris dienu laikā laša pārdošanas apjomi pieauguši sešas reizes! Līdzīgi ir izpirkti arī citi produkti, kas iekļauti lētās pārtikas grozā.

Liene Dupate-Ugule, "Maxima Latvija" pārstāve, skaidro, ka, lai pircējiem būtu vieglāk pamanīt šos produktus, ir izveidots īpašs dizains, ar kuru marķēti paši produkti. Tāpat piedāvājums ir redzams iknedēļas akcijas avīzē un uz veikalu ekrāniem, atvieglojot izvēli. Groza saturu plānots aktualizēt katru nedēļu.

Arī veikalu tīkls “Rimi” aktīvi iesaistās. Lai gan 10 lēto pārtikas produktu groza pazīšanās zīmes vēl tiek gaidītas no drukātavas, paši produkti jau ir pieejami par zemākām cenām. Šonedēļ Rimi grozā ir krējums, kefīrs, maltā gaļa, tomāti, kā arī privātās preču zīmes salāti.

Inga Bite, "Rimi Latvija" pārstāve, uzsver, ka "tas būs tas produktu grozs, ko mēs skatīsimies un tieši skatoties uz pircēju aktualitātēm, tendencēm un arī paradumiem, lai tas būtu tas pamata grozs, kurš, sakombinējot, tiešām pircējam būtu iespēja pagatavot vienkāršu un izdevīgu maltīti par tādām cenām, kur ir produkti pat zem viena eiro."

Lēto pārtikas produktu grozi top arī citos Latvijas veikalu tīklos, piemēram, “Lidl” un “Elvi”. "Elvi Latvija" pārstāve Vineta Grigāne-Drande atzīmē, ka jau daudzus gadus viņu stratēģija ir turēt lētāko cenu produktu katrā no stratēģiski svarīgajām preču grupām, piemēram, pienam (polipaka iepakojumā), sausās pārtikas produktiem un svaigai gaļai. Viņa piebilst: "Arī mēs šobrīd domājam par to, kā vēl vairāk uzsvērt šīs zemākās cenas preces veikalos un arī pārdomāt, kā varbūt biežāk piedāvāt šos te produktus nomainīt."

Savukārt Ekonomikas ministrija šobrīd aktīvi strādā pie cenu salīdzināšanas rīka izveides. Kā skaidro ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS), aktuālos datus Centrālajai statistikas pārvaldei katru nedēļu būs obligāti jāsūta pašiem tirdzniecības tīkliem. "Lai šos produktus arī savstarpēji varētu salīdzināt viegli pārskatāmā veidā starp vairākām veikalu ķēdēm. Tas, es domāju, būs pāris mēnešu jautājums," viņš atklāj.

Memorands starp ministriju, ražotājiem un tirgotājiem tika parakstīts ar mērķi panākt vismaz 20% cenu samazinājumu nepieciešamākajām pārtikas preču grupām. Šķiet, ka šī iniciatīva sāk dot pirmos augļus, palīdzot iedzīvotājiem ietaupīt uz ikdienas izdevumiem.