Dana Reizniece-Ozola: vai Latvijā ir pieejami patiešām labi skolotāji?
"Jautājums ir, vai mūsu izglītības sistēma nodrošina to, lai šis jaunais bērns, kurš pabeidzis skolu, ir pietiekoši radošs un vai viņam ir prasme izmantot savas zināšanas," teica Reizniece-Ozola.
Viedokļi

Dana Reizniece-Ozola: vai Latvijā ir pieejami patiešām labi skolotāji?

Jauns.lv

Kvalitatīva izglītība ir stūrakmens valsts attīstībai un izglītībā svarīgs ir radošums un prasme pielietot gūtās zināšanas, piedaloties "Vienoti kvalitatīvai izglītībai" sanāksmē, uzsvēra Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Dana Reizniece-Ozola.

Dana Reizniece-Ozola: vai Latvijā ir pieejami pati...

Deputāte norādīja, ka, runājot par kvalitatīvu izglītību, domā par to, kādam būtu jābūt nākotnes vai šodienas bērnam. Viņa kā svarīgus kritērijus kvalitatīvai izglītībai minēja radošuma prasmi izmantot zināšanas. "Jautājums ir, vai mūsu izglītības sistēma nodrošina to, lai šis jaunais bērns, kurš pabeidzis skolu, ir pietiekoši radošs un vai viņam ir prasme izmantot savas zināšanas," teica Reizniece-Ozola.

Savukārt otrs galvenais kritērijs esot pieejamība, lai visiem Latvijas bērniem būtu pieejama kvalitatīva izglītība, proti, vai pieejami labi, profesionāli un savā darbā ieinteresēti skolotāji. Reizniece-Ozola uzsvēra, ka pie tā Latvijā ir jāstrādā, un, atsaucoties uz Somijas piemēru, norādīja, ka tā nav viena diena, bet var prasīt pat vairākus gadus. Tādēļ visiem ir jāsāk kopīgi strādāt.

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Izglītības departamenta direktore Evija Papule arī atzīmēja, ka "atslēga" izglītības kvalitātei ir skolotājs. Ministrijas pārstāve arī akcentēja, ka svarīgi ir atgūt skolotāja pozitīvo tēlu un novērtējumu sabiedrībā.

Tāpat tika runāts par to, ka pašreizējais atalgojums nemotivē vīriešus kļūt par pedagogiem skolās un arī jaunos skolotājus sākt darbu skolās, tādēļ jāmeklē iespējas situāciju uzlabot.

Savukārt vecāku pārstāve Evisa Stankus pauda bažas par kvalitātes līmeni klasēs ar lielu bērnu skaitu. Papule gan skaidroja, ka nav pierādījumu bērnu skaita lielumam klasē korelācijai ar kvalitāti un iesaistīti vēl daudzi citi aspekti. Tādēļ IZM neplānojot noteikt bērnu skaitu klasēs.