Turpmāk Rīgā pēc ceļa remonta 3 gadus nedrīkstēs atkal uzlauzt asfaltu
Rīgā turpmāk pēc ceļu pārbūves trīs gadus nedrīkstēs uzlauzt asfalta segumu - dome nolēma mainīt pašreizējos noteikumus, kas to ļauj.
Sabiedrība

Turpmāk Rīgā pēc ceļa remonta 3 gadus nedrīkstēs atkal uzlauzt asfaltu

Jauns.lv

Rīgā turpmāk pēc ceļu izbūves, pārbūves vai atjaunošanas darbu pabeigšanas trīs gadus nedrīkstēs uzlauzt asfaltbetona segumu.

Turpmāk Rīgā pēc ceļa remonta 3 gadus nedrīkstēs a...

Rīgas dome šodien sēdē skatīja jautājumu par grozījumiem Rīgas domes 2000.gada 28.decembra saistošajos noteikumos par Rīgas transporta būvju aizsardzību. Grozījumi paredz ierobežojumu transporta būvju (ielu, tiltu, satiksmes pārvadu un citu transporta būvju) Rīgas pilsētā asfaltbetona seguma uzlaušanai trīs kalendāro gadu laikā pēc transporta būves izbūves, pārbūves vai atjaunošanas darbu pabeigšanas, neskaitot darbu pabeigšanas gadu.

Saistošie noteikumi paredz papildnosacījumus seguma atjaunošanai, veicot darbus uz transporta būvēm. Attiecībā uz transportbūvēm ar asfaltbetona segumu brauktuvēm tiek paredzēta atšķirīga seguma saistes kārtas un dilumkārtas atjaunošanas kārtība brauktuvēm, kurās seguma atjaunošana, pārbūve vai izbūve veikta pēdējo astoņu kalendāro gadu laikā. Tām saistes kārta un dilumkārta ir atjaunojama lielākā platībā nekā pārējām ielu brauktuvēm.

Attiecībā uz bruģa seguma brauktuvēm paredzēts, ka tās jāatjauno ne mazāk kā divkāršā tranšejas vai būvbedres platumā, bet grants seguma brauktuves jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā atļaujā norādītajā konstrukcijā, veicot profilēšanu un noplanējot transporta būvi visā tās platumā. Ietves ar asfaltbetona segumu jāatjauno tranšejas vai būvbedres platumā tā, lai atjaunotā asfaltbetona seguma josla vismaz vienā pusē sniegtos līdz ietves malai. Ja neatjaunojamā daļa paliek mazāka par 0,5 metri, tad ietves asfaltbetona segums jāatjauno pilnā platumā. Savukārt attiecībā uz veloceļiem paredzēts, ka asfaltbetona segums šķērsvirzienā jāatjauno pilnā veloceļa platumā, bet garenvirzienā dilumkārta jāatjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus viens metrs uz katru pusi.

Pamatojoties uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) atzinumu par Rīgas domes 2016.gada 8.novembrī apstiprinātajiem grozījumiem 2000.gada 28.decembra saistošajos noteikumos par Rīgas transporta būvju aizsardzību, noteikumu spēkā stāšanās termiņš pagarināts līdz 1.martam.

Noteikumu grozījumi izstrādāti, jo zem Rīgas pilsētas transporta būvēm atrodas ievērojams daudzums inženierkomunikāciju, uz transporta būvēm ikdienā tiek veikti darbi, kas saistīti ar seguma uzlaušanu.

Praksē ir pierādījies, ka seguma atjaunošana tranšejas vai būvbedres platumā, kā to paredz pašreizējā saistošo noteikumu redakcija, nenodrošina pietiekamu seguma kvalitāti - atjaunotais segums bieži deformējas un rodas iesēdumi, kas ievērojami apgrūtina satiksmi un rada apdraudējumu satiksmes drošībai. Lai nodrošinātu Rīgas pilsētas transporta būvju kā transporta infrastruktūras sastāvdaļas aizsardzību, bija nepieciešams noteikt papildu prasības transporta būvju seguma atjaunošanai.

Ņemot vērā vidējo brauktuvju seguma kalpošanas laiku pilsētās, stingrākas prasības ir noteiktas transporta būvju brauktuvēm, kurās seguma atjaunošana, pārbūve vai izbūve veikta pēdējo astoņu kalendāro gadu laikā. Pakāpeniska atjaunojamā seguma kārtu platības palielināšana uzlabos braukšanas komforta līmeni un satiksmes drošību, kā arī palielinās transporta būvju kalpošanas ilgumu. Tāpat minētā mērķa sasniegšanai paredzēts pagarināt periodu, kurā, veicot plānotos darbus uz Rīgas pilsētas transporta būvēm, nav pieļaujama atkārtota asfaltbetona seguma uzlaušana pēc transporta būves izbūves, pārbūves vai atjaunošanas darbu pabeigšanas, līdzšinējās vienas sezonas vietā paredzot trīs kalendāro gadu periodu.

LETA/Foto: Rebeka Žeire/LETA