Nespējot segt autobusu parka zaudējumus, Jelgavā cels biļešu cenas
Jelgavas Autobusu parkam Valsts kontrole sen jau norādījusi uz nesaimniecisku darbību. Uzņēmums strādā ar zaudējumiem, tāpēc tiks celta biļetes cena - 1 eiro pašreizējo 70 centu vietā.
Novadu ziņas

Nespējot segt autobusu parka zaudējumus, Jelgavā cels biļešu cenas

Jauns.lv

Pētera Salkazanova vadītajam Jelgavas Autobusu parkam nespējot segt savus zaudējumus, nolemts no 1.augusta paaugstināt cenu par braucienu Jelgavas transportā - turpmāk tā būs 1 eiro pašreizējo 70 centu vietā. Jelgavas domes amatpersonas šo lēmumu komentē stipri negribīgi.

Nespējot segt autobusu parka zaudējumus, Jelgavā c...

Kā skaidro Jelgavas domē, biļešu cenas Jelgavā neesot mainītas kopš 2010.gada, tāpēc pienācis laiks cenas celt. Izmantojot tā dēvēto "jelgavnieka karti" maksa par braucienu autobusā būs 85 centi, taču tie, kuri ar Jelgavas sabiedrisko transportu brauc reti, kā arī pilsētas viesi, būs spiesti maksāt 1 eiro. Savukārt pilsētnieka karte jākārto SEB bankā, kas ir domei lojālā banka.

Jelgavas autobusu parkā 10 gadu laikā ir ieguldīti 11 miljoni eiro, taču uzņēmums joprojām strādā ar zaudējumiem. Kā lēš iestādē, viena cilvēka brauciens faktiski izmaksājot 1,24 eiro, un lielāko daļu dotē dome, kurā jau ilgstoši valda ZZS partija ar Andri Rāviņu priekšgalā. Autobusu parkam savu uzmanību pievērsusi arī Valsts kontrole, norādot uz vairākām nesaimnieciskām darbībām, taču uzņēmumu joprojām vada Rāviņam pietuvinātais Pēteris Salkazanovs. Nekādi pārkāpumi un nekādi skandāli nespēj šo savienību izšķirt. Valsts kontrole saskaitīja parkā nelietderīgi iztērētus 13 miljonus, taču pat šis atzinums nelika Rāviņam atcelt Salkazanovu - viņš tika vien simboliski sodīts. Šis pašvaldības uzņēmums ir cieši sajūgts ar privātfirmām, kurām ir tieša saistība ar pašu parka direktoru.

Portāla Kasjauns.lv lasītāja Linda, kura pati ir rīdziniece, bet uz Jelgavu regulāri dodas, lai apciemotu vecākus un draugus, saka, ka šīs pilsētas sabiedriskā transporta kustība ir pagalam neērta un pat neizskaidrojama, un cenu celšana par tik sliktu servisu esot absurda. "Ja esmu ar draugiem pasēdējusi pilsētas centra kafejnīcā līdz, teiksim, pulksten 22:00, no centra uz perifēriju ar sabiedrisko transportu nav iespējams tikt, tas vienkārši nekursē! Pēdējais autobuss aiziet kaut kad pēc astoņiem vakarā. Tālāk - nu, vai nu ar kājām, vai ar taksometru," sašutusi ir Linda, kuras vecāki turklāt nemaz nedzīvo pārāk tālu no centra un jaukā laikā var arī pastaigāties. Viņai ir draugi, kuri mīt Svētes pagastā, un uz turieni ar kājām aiziet ir apgrūtinoši, bet sabiedriskais, protams, vakarpusē nekursē. "Faktiski tie jelgavnieki, kuriem nav sava auto, ir dramatiski atkarīgi no retajiem autobusu reisiem, un līdz ar tumsas iestāšanos viņi vispār nekur nevar tikt," dusmojas Linda.

Kā vēsta LR1, lēmumā celt biļešu cenas domes valdošajai koalīcijai, ko kontrolē ZZS, pieslējušies pat "saskaņieši", kuri pirms pašvaldību vēlēšanām jelgavniekiem solīja īpašus labumus tieši sabiedriskā transporta jomā. Pilsētas mērs Andris Rāviņš pēkšņo sadārdzinājumu komentēt pat nevēlējās.

Kāda jelgavniece vārdā Egita sociālajā tīklā "Twitter" rezignēti pauda, ka "Jelgava ir pilsēta,  kur dzīve jāpakārto sabiedriskā transporta kustībai, nevis otrādi". Līdz ar visu reisu neloģiskumu un uz iedzīvotāju pleciem uzlikto Autobusu parka sliktās finanšu situācijas glābšanu biļete provincē Jelgavā būs dārgāka nekā galvaspilsētā Rīgā, kur šobrīd kioskā pirkts e-talons cilvēkiem izmaksā 60 centus.

Kasjauns.lv, Foto: no izdevniecības "Rīgas Viļņi" arhīva