Sudrabas partijas simbola cena – viens dolārs. Latvijas politiskais plaģiātisms
Sudrabas vadītās partijas „No sirds Latvijai” logo izrādījies pārsteidzoši līdzīgs logotipam, ko par vienu dolāru tirgo interneta veikals „Vector Stock”.
Politika

Sudrabas partijas simbola cena - viens dolārs. Latvijas politiskais plaģiātisms

Jauns.lv

Ingunas Sudrabas partijas „No sirds Latvijai” priekšvēlēšanu kampaņai izmantotais logo ir praktiski identisks logotipam, ko par vienu dolāru tirgo interneta attēlu veikals „Vector Stock”. To jau iegādājušies teju 200 cilvēku.

Sudrabas partijas simbola cena – viens dolārs. Lat...

„No sirds Latvijai” priekšvēlēšanu kampaņā izmantotais logo ir pārsteidzoši līdzīgs starptautiskajā interneta veikalā „Vector Stock” par vienu dolāru tirgotajam logotipam – plaukstai, kurā iegūlis sirds simbols. Interesanti, ka arī „Vector Stock” sirds apmales ir Latvijas karoga – sarkanbaltsarkanās - krāsās. Tas nozīmē, ka partijas reklāmistiem nav bijis īpaši jāpiepūlas pat krāsas izvēlē. Vienīgi gaišzilais plaukstas tonis kļuvis pelēks.

Šis „No sirds Latvijai” logotips, piemēram, rotā partijas Facebook profilu. „No sirds Latvijai” gan noliedz, ka viņi logo būtu pirkuši interneta bodē vai to pārzīmējuši. Politiskās kustības runas vīrs Mārtiņš Pozņaks par dīvaino sakritību Kasjauns.lv informēja:

„Esam izbrīnīti par šo logo vizuālo līdzību. Partijas „No sirds Latvijai” kampaņas logo pēc Tautas kustības un partijas biedru ieteikumiem tika izstrādāts, balstoties uz partijas nosaukumu, kas simbolizē drosmi un nesamierināšanos ar „ai, būs jau labi” noskaņojumiem.” Tiešu atbildi uz to, kas konkrēti šo logo izstrādāja Pozņaks gan nesniedza.

Latvijas politiskā plaģiātisma spilgtākie piemēri

Šis Latvijas politikā nav pirmais gadījums, kad „nejaušas sakritības” dēļ pēkšņi izrādās, ka kādas partijas logotips ir identisks jau kaut kur citur pasaulē izstrādātam un lietotam zīmolam

Tā 2010. gadā atklājās, ka reklāmista Ērika Stendzenieka izstrādātais „Par labu Latviju” logo – sarkanais aplis - bija pārsteidzoši līdzīgs ASV veikalu tīkla „Target” logotipam. „Target America” vēsture aizsākās daudz agrāk nekā „Par labu Latvijai” - 1925. gadā, un tādēļ nevajadzētu minēt, kas bija pirmāk – veikals vai politiskā kustība. Uzņēmums „Target” tirgo augstas kvalitātes apģērbu un mājturības preces teju 300 veikalos visā Amerikā, bet apvienība „Par labu Latviju” jau izčākstējusi.

Toties savulaik Tautas partijas oranžais logo, kurā bija attēloti divu pieaugušo ieskauti trīs bērni bija pārsteidzoši līdzīgs Meksikas Nacionālās Rīcības partijas zīmolam. Meksikas partija tagad savu logo ir nomainījusi, bet Tautas partija likvidējusies.

Arī partija „Vienotība”, iespējams, ir grēkojusi. Tās logo var saskatīt līdzību ar bijušās Ukrainas premjeres Jūlijas Timošenko dibināto politisko bloku. Tā kā Timošenko bloks dibināts daudz senāk, nav daudz jālauza galva par to, kurš no kura ietekmējies un patapinājis ideju. Turklāt tik ļoti, ka šķietami nepabeigtajā triepienā – vieniem sirds, otriem „V” burta formā – samanāma uzkrītoša līdzība.  

Arī nu jau likvidētā Zatlera Reformu partija par savu logo bija izvēlējusies sen zināmu zīmolu - medicīnisko palīdzību starptautiski simbolizējošo sarkano krustu uz zila fona, ar tajā iezīmētu no kreisās uz labo pusi vērstu bultu. Pret šo plaģiātismu pirms trim gadiem asi iebilda Latvijas Sarkanais Krusts.

„Par labu Latvijai” un veikalu tīkla „Target” zīmols.
„Par labu Latvijai” un veikalu tīkla „Target” zīmols.

Jūlijas Timošenko bloks un "Vienotības" logo.
Jūlijas Timošenko bloks un "Vienotības" logo.
Zatlera Reformu partija savulaik par savu brendu izvēlējās ātro palīdzību simbolizējošo “Sarkano krustu”.
Zatlera Reformu partija savulaik par savu brendu izvēlējās ātro palīdzību simbolizējošo “Sarkano krustu”.