Darbu sācis Rīgas Sociālais dienesta jaunais teritoriālais centrs "Imanta"
Pirmdien, 20.oktobrī, klientu pieņemšanu sācis Rīgas Sociālā dienesta jaunais teritoriālais centrs „Imanta”, kas atrodas Imantas 8.līnijā 1A k–2.
Teritoriālajā centrā strādās 25 darbinieki: sociālās palīdzības jomā - desmit darbinieki, sociālo pakalpojumu jomā – pieci darbinieki, astoņi sociālā darba speciālisti un informators. Teritoriālo centru vadīs Mārīte Strode.
Līdz teritoriālajam centram „Imanta” var nokļūt ar 4.autobusu līdz pieturai „Pedagoģijas fakultāte”. Teritoriālā centra darba laiks: pirmdienās no plkst.9 līdz 18.; otrdienās, trešdienās, ceturtdienās no plkst.9 līdz 17; piektdienās – administratīvā diena. Vairāk informācijas par teritoriālā centra „Imanta” darbu var uzzināt, zvanot informatoram pa tālruni 67037892.
Lai izvērtētu ģimenes (personas) atbilstību trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusam un tiesībām saņemt sociālos pabalstus, un/vai saņemtu sociālos pakalpojumus, personai vai tās pārstāvim jāvēršas Rīgas Sociālajā dienesta rajona nodaļu teritoriālajos centros ar iesniegumu un jāaizpilda iztikas līdzekļu deklarācija, kurā personas, kurām ir kopēji izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī deklarē ienākumus un materiālo stāvokli par pēdējiem trīs mēnešiem.
Iztikas līdzekļu deklarācija nav jāaizpilda, ja sociālais pakalpojums tiek nodrošināts, neizvērtējot personas (ģimenes) ienākumus un materiālo stāvokli. Lūgums ievērot un pie darbinieka ierasties ar nepieciešamajiem dokumentiem, lai noformētu palīdzību.
Ja tiek pieprasīts dzīvokļa pabalsts, pabalsta pieprasītājs kvītis par īri un komunālajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu, Rīgas Sociālajā dienestā uzrāda ik pa trīs mēnešiem.
Trūcīgas un maznodrošinātas ģimenes (personas) statusu nosaka uz laiku no trim līdz sešiem mēnešiem. Lai saņemtu patversmes, naktspatversmes, dienas centra pilngadīgām personām un krīzes centra pakalpojumus, personai jāvēršas tieši pie pakalpojuma sniedzēja.
Rīgas domes Labklājības departaments aicina iedzīvotājus vēršoties Rīgas Sociālajā dienestā, iepriekš pie teritoriālo centru informatoriem noskaidrot un ievērot darbinieku pieņemšanas laikus. Sociālie darbinieki sniegs informāciju par iespējām saņemt pašvaldības atbalstu, ievērojot spēkā esošos normatīvos aktus, izvērtējot katru gadījumu individuāli, un tikai pēc tam pieņems lēmumu par pabalsta vai pakalpojuma piešķiršanu. Atgādinām, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums nosaka, ka arī pašiem iedzīvotājiem ir jālīdzdarbojas savas problēmas risināšanā, tāpēc rezultāts būs atkarīgs no veiksmīgas sadarbības.
Rīgas Sociālā dienesta rajonos jau darbojas deviņi teritoriālie centri. Laikā no 2014. gada 1.janvāra līdz 30.septembrim visos teritoriālajos centros kopā pieņemti 105 279 rīdzinieku iesniegumi pēc sociālās palīdzības, vidēji dienā katrā no teritoriālajiem centriem tiek pieņemti 506 klientu iesniegumi, teritoriālajos centros sniegtas 55 639 konsultācijas, vidēji dienā- 251. Informatori pa tālruni snieguši 38 056 konsultācijas, vidēji dienā – 165.
Konkrētāku un plašāku informāciju par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem galvaspilsētā ikviens var saņemt zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta informatīvo bezmaksas tālruni 80005055. Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru adreses, informatoru tālruņus, dienas centru nodarbību plānus, sociālā darbinieka apsekojuma noteikumus un par atkarību profilakses speciālistu darbu var uzzināt mājas lapas sadaļā: www.ld.riga.lv /Rīgas Sociālais dienests.
Karlīna Timofejeva / Foto: Zilgma Kukle, LETA